Beste Forum leden,
De ervarings test bij Fransg was erg gezellig en informatief en je drinkt al snel iets te veel koffie. Ik vond de maler zeker wel de moeite waard. Fransg nogmaals dank.
Dit is echter het bericht welke ik heb ontvangen van de fabrkant dus mogelijk dat er nog een vervolg hier op komt.
Hello,
Currently we are working on some upgrades for the grinder.
We are no longer producing the old model.
The estimated time for mass production for the new model is 6 months.
Best regards,
Diana Nicola
Re: Hedone Honne single dosing maler op de testbank
82Spannende ontwikkeling! En mooi dat ze het zich kunnen veroorloven even niks te verkopen.
Ik vond het ook een gezellige ‘espressovergadering’
Ik vond het ook een gezellige ‘espressovergadering’
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
83Oh leuk, sowieso benieuwd wat eraan komt.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
84Last I read on a Romanian espresso forum is that they are working on new version, which should still be some form of hybrid (but not DRM Hybrid ), but with 83mm flats https://www.espressoman.ro/forum/Thread ... ne?page=56 (post at (10-31-2023, 03:56 pm, translated with Google: [..] they are working intensively on Honne 2.0, which will keep its double pair of knives, as a basic idea, but will bow out from the idea that the plates should be 83 mm!
Several tracks are currently being studied, including variable speed, toothed belt, more powerful engine (that's for sure), [..]
☕ Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO ☕
85Nice!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
86yes. this is happening.
as a matter of fact I will be in Romania (Craiova - my home town and where Hedone has it's factory) and I'm planning to visit them and see the prototype of Honne V2
as a matter of fact I will be in Romania (Craiova - my home town and where Hedone has it's factory) and I'm planning to visit them and see the prototype of Honne V2
Current: Rocket R91, Honne Slim Custom Grinder, V60, Hario sclae, Bialetti Brikka, Aerobie AeroPress, Kinu M47
Past: Dalla Corte Studio, IzzoDuetto 3 DB, Lelit PL62T HX, Vario
87Cool, let us know your impressions if you are allowed to share them!mihai_b schreef: ma 13 mei 2024, 11:14 yes. this is happening.
Especially curious about the burr set. If it will be a true hybrid like the Honne, or if it will be 'regular flats' with a prebreaker comparable to a Mazzer Philos or a Zerno.
☕ Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO ☕
88I'll.do
I myself plan to change my honne custom as well.
I myself plan to change my honne custom as well.
Current: Rocket R91, Honne Slim Custom Grinder, V60, Hario sclae, Bialetti Brikka, Aerobie AeroPress, Kinu M47
89Mijn Honne kreeg ineens moeite, maakte wat meer herrie en ik moest extreem fijn malen voor een beetje normale timing in de extractie terwijl de smaak tegenviel in vergelijking met dezelfde bonen uit de andere malers die ik heb staan.
De transportband was wat uitgerekt het afgelopen jaar, ik had een nieuwe verse die strakker zit maar ik twijfelde toch of alles nu zit zoals het moet.
Na overleg met de mensen van Honne heb ik 'm in de originele doos en kist via DHL Express teruggestuurd voor een servicebeurt en ik heb online de SSP Red Speed schijven gekocht (https://www.espressotool.com/?idx=3) en naar Honne laten opsturen zodat ze die erin kunnen draaien.
Over een maand of vier komt er trouwens een opvolger van de maler uit bij hen,
De transportband was wat uitgerekt het afgelopen jaar, ik had een nieuwe verse die strakker zit maar ik twijfelde toch of alles nu zit zoals het moet.
Na overleg met de mensen van Honne heb ik 'm in de originele doos en kist via DHL Express teruggestuurd voor een servicebeurt en ik heb online de SSP Red Speed schijven gekocht (https://www.espressotool.com/?idx=3) en naar Honne laten opsturen zodat ze die erin kunnen draaien.
Over een maand of vier komt er trouwens een opvolger van de maler uit bij hen,
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
90Spannend!
En welke vertanding heb je gekozen met Red speed coating? De HU? (high uniformity) die is goed voor espresso heb ik begrepen, de benaming klopt eigenlijk niet.
Ik heb de MP (multi purpose). Maalt langzaam en geeft wel een aparte smaak.
Gelukkig heb je nog genoeg andere malers om de tijd door te komen!
En welke vertanding heb je gekozen met Red speed coating? De HU? (high uniformity) die is goed voor espresso heb ik begrepen, de benaming klopt eigenlijk niet.
Ik heb de MP (multi purpose). Maalt langzaam en geeft wel een aparte smaak.
Gelukkig heb je nog genoeg andere malers om de tijd door te komen!