Re: Timemore Sculptor 064 en 078

841
Mijn ervaring tot nu toe is ook met vallen en opstaan :D
Eerst spoot de koffie alle kanten op. Denk na een 2kg heb ik soms een mooie espresso (die dan echt beter is dan wat ik met de specialita heb) en soms nog steeds channeling en dan is de espresso ‘ok’
Zit nu rond de 4kg en merk dat het resultaat consequenter wordt. Herken inderdaad de klontjes in het maaisel maar dat neemt nu ook af.
Heb meerdere malen gedacht het ding te koop te zetten (zeker als het aanrecht weer vol zat) maar denk dat ik nog even vol hou :D
Heb nog wel dat ik tussen 4-6 zit qua instelling (en de 0 zit dan op het punt waarbij de schijven elkaar raken). Heb de schijven allignt (moest stukje folie tussen) en die staan nu goed.
De knocker doet hier wel goed zijn werk. Bij de 3e klik komt er meestal het meeste uit.. en daarna geeft ik nog een paar extra kliks.
Het bekertje blijft wel ‘statisch’, daar blijft meestal heel fijn maaisel aan de zijkant plakken.

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

842
Ik heb na 8-9 kg gemalen te hebben totaal van last van channeling en sproeien meer.
Ik wissel bijna dagelijks tussen stand 1.2 en 6 voor espresso en pourover.
Bij terugzetten naar de espresso stand zit ik er soms 5 sec naast en dat is dan de knop een millimeter bijstellen oid.
Het enige is dat er soms toch wat opgebouwde retentie meekomt, half grammetje of zo die er dan eerder met de knocker niet uit kwam.
Ik denk dat als ik er een elastisch rubberen deksel op zou hebben dat 1 tik op het rubber al voldoende lucht verplaatst om het restant koffiemaalsel er uit te blazen.
Maar ja vind er maar eens een...

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

845
mr Blanc schreef: di 28 nov 2023, 15:37 Eindelijk is het dan zover...Batch 5 staat aangemeld in de DHL app...zal nog wel even duren voordat ie binnen is maar hij is iig niet "kwijt geraakt"
Dat is supergoed nieuws!
Net mijn dhl app ook even gecheckt maar helaas nog niks…

P.s. welk model heb je?
Lelit Bianca V3, Timemore Sculptor 078s, 1Zpresso JX-Pro-S