Re: Timemore Sculptor 064 en 078

872
bobbee schreef:
omeCo schreef:
RoosW schreef:Dat statische, dat had ik ook in het begin een beetje, heel in het begin weliswaar, zeg maar de eerste kilo, vooral filter maling, nu? Amper iets, ik ben erg te spreken over de molen :)
Ik ook! Een soort van collega van mij heeft een paar dagen geleden mijn molen gebruikt voor filtermaling en was onder de indruk. Hij staat nu bovenaan haar verlanglijstje!
Wat was hat referentie dan? Want dat zegt ook wel wat, niet?
Een timemore C2 slim en een Eureka Specialita. Dat is het referentiekader [emoji16]

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

873
De 078s bevalt me heel goed. Maakt minder geluid en is een stuk kleiner dan mijn Eureka Olympus 75. Geen retentie wat single dosing (beter) mogelijk maakt. Qua smaak vind ik dat de verschillende smaken mooi te onderscheiden zijn. Minder alle smaken op een hoop maar meer uitgespreid. Lekker vaag maar ik hoop dat het duidelijk is. Van channeling heb ik geen last maar ik gebruik dan ook geen naked houder. En seasoning heb ik niet gedaan. De bouwkwaliteit is goed. Waar ik wel mijn hart voor vasthoud is dat de printplaat en de motor het goed blijven doen. Het is nog geen bewezen kwaliteit zoals Eureka.

Wel nog wat last van statisch(iteit/isme? :)). De koffie is soms wat lastig uit de beker te krijgen. Dat geeft dan ook wat meer rommel maar een dosing ring biedt hulp. En het malen duurt allemaal wat langer dan op de olympus. Ik vind het fijn dat de sculptor kleiner is maar ergens wil ik ook wel zo'n groot monster op mijn aanrecht die zich overal doorheen vreet.

Ik ga denk ik de olympus te koop zetten dus mocht je interesse hebben, laat het dan maar weten via DM. Ik hoef er niet de hoofdprijs voor te hebben. Advertentie komt dan nog.

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

879
Ik heb ook nog een oudere GOD 50mm maler van ECM (+-80kg gemalen) die ik gebruikte bijna tegen het touchpoint aan en de 078s staat bijna een kwart slag voor dat punt. Met dezelfde koffie.
Wel is elke 2 millimeter verdraaiing direct van invloed op de doorloop. Dan zit je er meteen 5+ sec naast.
Ik had gehoopt dat dat iets minder nauw kwam, maar dat kan misschien alleen met een wormwiel overbrenging oid