Re: RE: Re: Wat drink je nu?

871
Makster schreef:
Erik82 schreef:Vandaag wat lekkere koffies van DBC binnen gekregen. Drie van de vijf zijn award winning koffies. Ik ben erg benieuwd.

Afbeelding
En? Aanrader?
Zeker erg goede bonen maar te donker gebrand voor mij. Op dit moment zitten de La Esmeralda en de Las Marias nog dicht. Smaak is goed en zacht maar dat zware overheerst en heeft niet mijn voorkeur. In vergelijking met bijvoorbeeld Fascino is het wel echt een paar klasse beter. Als je van iets donkerder gebrand houdt wel echt een aanrader.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom 01 - 98mm Mizen (pre-order), Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Re: RE: Re: RE: Re: Wat drink je nu?

872
Erik82 schreef:
Makster schreef:
Erik82 schreef:Vandaag wat lekkere koffies van DBC binnen gekregen. Drie van de vijf zijn award winning koffies. Ik ben erg benieuwd.

Afbeelding
En? Aanrader?
Zeker erg goede bonen maar te donker gebrand voor mij. Op dit moment zitten de La Esmeralda en de Las Marias nog dicht. Smaak is goed en zacht maar dat zware overheerst en heeft niet mijn voorkeur. In vergelijking met bijvoorbeeld Fascino is het wel echt een paar klasse beter. Als je van iets donkerder gebrand houdt wel echt een aanrader.
Ok, thanks voor de feedback!

Re: Wat drink je nu?

875
Wie heeft ervaring met de Roast Ed boontjes van coffee nation?
Licht of donker? Heb het liefst zacht, zoetig, chocolade, geen zuur of fruit. Zijn ze aan te raden in mijn geval?
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

Re: Wat drink je nu?

876
Dat zijn de minst licht gebrande bonen van Cafenation. Gewoon proberen zou ik zeggen. Voor jou zullen ze nog erg licht zijn. Probeer ook eens de Sprso Joe.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom 01 - 98mm Mizen (pre-order), Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Re: Wat drink je nu?

877
Dank je Erik.
Ik ben vandaag even bij King Kong Coffee langsgegaan vermist zij ook koffie van Coffee Nation schenken en verkopen. Heb een 800g Roast Ed meegenomen, was het laatste wat hij nog had liggen. Verder had hij nog LGB en nog iets wat ik vergeten ben...
Boontjes zien er goed uit, iets lichter gebrand dan de Bella van Fascino die nu in de molen zit inderdaad. Ik moest 21€ betalen voor 750g, blijkbaar neemt hij er nog een procentje op :lol: . Volgende keer toch maar weer online bestellen :roll:

Als de Bella op is ga eens experimenteren!
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

Re: Wat drink je nu?

878
Gewoon in Amsterdam halen. De duurdere variant zoals de LGB en Sprso Joe zijn 7 euro per 250gr en de RoastEd dacht ik 6 euro of net iets minder voor 250gr. De LGB is wel heel licht gebrand en een van mijn favorieten maar daar moet je van houden.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom 01 - 98mm Mizen (pre-order), Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Re: Wat drink je nu?

880
Nu iets over de helft van dit zakje i.c.m. een Clever Coffee Dripper en een Baratza Sette. Ik bereide het eerst met laten staan en dooroeren zoals Nicaragua El Bosque die ik hiervoor van deze winkel geprobeerd heb (beviel goed, vol en zeer prettige nasmaak). Merk echter dat deze beter tot z'n recht komt met meteen door laten lopen (tip van de winkel), bijna cassis achtige ondertoon! Een nieuwe koffiewereld gaat open na jarenlang er niet over nagedacht te hebben :D.

Afbeelding
Espressomachine: Linea Mini, Malers: etzMAX, Comandante