Re: De LONDINIUMs afdeling

881
ErikW schreef:Ik heb de machine nieuw uitgepakt en espresso mee gemaakt.
Meer heb ik niet gedaan.
Na volgende week ga ik verder hiermee, nu even geen espresso aanstaande week.
Dat bedoel ik niet, ik heb gelezen wat je hebt gedaan: koffie gezet. Maar er kwam water bovenuit de groep en waarom dat gebeurde is onduidelijk nu. Ga je er dan volgende week weer koffie mee zetten?
Ik zou dat niet durven en eerst proberen te achterhalen wat de rede kan zijn door de zetgroep even los te schroeven en het douchezeefje eruit te wippen. Gewoon om te zien of daar iets uit op te maken is.

Moet natuurijk helemaal niet hoor wat ik zeg maar dit bedoel ik vandaar even deze reactie.
Afbeelding
Maar dat zou ik dus doen. Ben nu zelf ook wel benieuwd wat je tegenkomt.
Afbeelding

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

882
Met grovere maling ging het een aantal keren goed.
Lekkere espresso ondanks de wat oude bonen maar ik herkende de smaak goed.
Op de Key toen slechts 2 streepjes fijner ingesteld en de stoom kwam eruit.
Ik denk dat ik na de vakantie weer even op de iets grovere stand ga proberen.
Naar mijn idee moet een nieuwe machine zo uit de verpakking toch wel wat kunnen.

Daarna heel voorzichtig weer iets fijner en goed oppassen.

Ik ben er niet voor om gelijk een machine open te maken.

Misschien moet er wat overtollig vet weg door de hevel vaak te bewegen.
Eerst zonder koffie en dan met wat koffie?

883
Hmm ja ok, is jouw machine dus jij bepaalt uiteraard. Ik zou willen weten waarom dit gebeurde en het voorval is nu besproken op het forum. Ik denk niet dat het vanzelf overgaat. Helaas woon ik niet in de buurt want had je graag even geholpen hiermee.

Voor nu het belangrijkste, fijne vakantie!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

884
ErikW schreef: vr 22 sep 2023, 22:19 Met grovere maling ging het een aantal keren goed.
Lekkere espresso ondanks de wat oude bonen maar ik herkende de smaak goed.
Op de Key toen slechts 2 streepjes fijner ingesteld en de stoom kwam eruit.
Ik denk dat ik na de vakantie weer even op de iets grovere stand ga proberen.
Naar mijn idee moet een nieuwe machine zo uit de verpakking toch wel wat kunnen.

Daarna heel voorzichtig weer iets fijner en goed oppassen.

Ik ben er niet voor om gelijk een machine open te maken.

Misschien moet er wat overtollig vet weg door de hevel vaak te bewegen.
Eerst zonder koffie en dan met wat koffie?
Je zult een lever toch regelmatig moeten schoonmaken.Fluitje van een cent.Ik had hem bij de eerste lekkage gelijk in onderdelen op tafel gehad.

885

cremalover schreef: Je zult een lever toch regelmatig moeten schoonmaken.Fluitje van een cent.Ik had hem bij de eerste lekkage gelijk in onderdelen op tafel gehad.
Exact! Zo'n hevelaar moet af en toe even uitelkaar, hoort erbij.

886
bobbee schreef: za 23 sep 2023, 08:42
cremalover schreef: Je zult een lever toch regelmatig moeten schoonmaken.Fluitje van een cent.Ik had hem bij de eerste lekkage gelijk in onderdelen op tafel gehad.
Exact! Zo'n hevelaar moet af en toe even uitelkaar, hoort erbij.
Het is geen Senseo.

Ik had eens een Senseo met kaakklem, die wilde niet meer open. Had zich vacuüm gezogen. Dat ging na 3 dagen rust vanzelf over.

Als van een hevel het douchescherm moet schoongemaakt is dat na een week niet vanzelf over. Ook als er water bovenuit is gekomen verdwijnt dat water niet vanzelf en kun je het beste de zuiger er even uit tillen en droog maken. Voorkomt problemen.

Naast het bed van een vriendin van mij vond ik eens de handleiding van de Rover van haar man met alle tekeningen van hoe je die auto onderweg uit elkaar kon halen en fiksen met wat basis gereedschap. Mijn Yaris (Senseo onder de automobielen) heb ik nog nooit uit elkaar gehaald, nog geen lampje kan ik ervan vervangen, is ook een geheel ander apparaat.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

887
Bottomline is dat de nieuwe machine iets doet wat men niet verwacht, terecht vind ik en staat los van welke auto en handleiding heeft.
Maar goed, omdat een machine iets onverwachts vertoont ontstaan er vragen maar het afwijkende gedrag van de machine ligt natuurlijk niet aan de gebruiker want je mag verwachten dat een nieuwe machine feilloos werkt.
Wat wel bij de gebruiker ligt is de weg naar de oplossing met of zonder de ruggespraak van de leverancier. Daar zitten we nu, keus ligt bij de gebruiker want het gaat niet vanzelf over en ook niet door op het forum over te gaan praten. Ja, wel als er actie wordt ondernomen nav de gesprekken op het forum maar de fysieke actie ligt bij de eigenaar van de desbetreffende machine.

Dus laten we het over de kern van de zaak hebben graag, want ik wil graag de discussie gezellig houden. Teveel bijzaken kunnen verkeerd geïnterpreteerd worden met alle gevolgen van dien.

Ik stel voor om nu samen af te wachten tot er nieuwe ontwikkelingen zijn.

888
fransg schreef: za 23 sep 2023, 09:16
Het is geen Senseo.

Ik had eens een Senseo met kaakklem, die wilde niet meer open. Had zich vacuüm.....
....uit elkaar kon halen en fiksen met wat basis gereedschap. Mijn Yaris (Senseo onder de automobielen) heb ik nog nooit uit elkaar gehaald, nog geen lampje kan ik ervan vervangen, is ook een geheel ander apparaat.
Een Yaris is een goede auto.Een Senseo is de slechtste koffiemaker.