Re: welke espresso machine kopen

91

Waterbehandeling altijd doen inderdaad. In het reservoir zou ik trouwens de antikalk zakken gebruiken. S'avonds reservoir vullen en dan heeft het de nacht om te ontkalken. Die zakken heeft hanr volgens mij ook. Ik kocht ze zelf bij Kafko omdat het voor mij in de buurt is. Han kan je er vast meer over vertellen.

Heb ooit professionele meting laten doen en de zakken werken echt goed. De meting had ik op het forum gepost maar is spoorloos. Waarschijnlijk verloren gegaan tijdens een grote schoonmaak.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

92
bobbee schreef: zo 23 okt 2022, 14:12
Afbeelding

Waterbehandeling altijd doen inderdaad. In het reservoir zou ik trouwens de antikalk zakken gebruiken. S'avonds reservoir vullen en dan heeft het de nacht om te ontkalken. Die zakken heeft hanr volgens mij ook. Ik kocht ze zelf bij Kafko omdat het voor mij in de buurt is. Han kan je er vast meer over vertellen.

Heb ooit professionele meting laten doen en de zakken werken echt goed. De meting had ik op het forum gepost maar is spoorloos. Waarschijnlijk verloren gegaan tijdens een grote schoonmaak.
Ja goed idee om het gelijk te kopen bij han
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

93
Er is een YouTube filmpje van de heren van Kaffeemacher dat vrij desastreus uitpakt voor die zakjes. Nu hebben ze daar in Zwitserland zodanig hard water dat ik mij wel kan voorstellen dat het enkele zakje in een tank dat niet onmiddellijk oplost. Dan zitten wij hier in NL toch behoorlijk wat relaxter, maar nog steeds is er voor ontharden natuurlijk interactie nodig tussen de ontharder en de omgeving. Dus wel leerzaam, zo'n filmpje.

95
Ik weet niet hie serieus jullie mij nemen maar ik heb de test destijds laten uitvoeren bij een bedrijf waar een maat van mij werkt. Hij is laborant en wateranalyse is wat hij doet. Ik heb water uit mijn kraan gehaald en water uit het reservoir na een nacht in contact met het zakje. De buisjes voor water kreeg ik van hem die ik moest vullen. Ik moest er een 1 en 2 opschrijven. Daarna kreeg ik de uitdraai van de analyse.
Uitkomst was dat duidelijk te zien was dat het water zachter was geworden. Niet in het geheel want er zat nog genoeg in voor goede smaak.

Die zakjes werken dus volgens de test die ik kon laten doen wel goed.

Zo irritant dat ik het niet meer heb, het stond op het forum maar kan het nergens meer vinden.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

96
bobbee schreef:Ik weet niet hie serieus jullie mij nemen maar ik heb de test destijds laten uitvoeren bij een bedrijf waar een maat van mij werkt. Hij is laborant en wateranalyse is wat hij doet. Ik heb water uit mijn kraan gehaald en water uit het reservoir na een nacht in contact met het zakje. De buisjes voor water kreeg ik van hem die ik moest vullen. Ik moest er een 1 en 2 opschrijven. Daarna kreeg ik de uitdraai van de analyse.
Uitkomst was dat duidelijk te zien was dat het water zachter was geworden. Niet in het geheel want er zat nog genoeg in voor goede smaak.

Die zakjes werken dus volgens de test die ik kon laten doen wel goed.

Zo irritant dat ik het niet meer heb, het stond op het forum maar kan het nergens meer vinden.
Ik neem het voor 100% waar aan wat je zegt. Mbt tot het gebruik van filters in kannen wordt 2 keer filteren aangeraden door de vrienden van Kaffeemacher, maar dat zijn geen zakjes. Bij die kannen heb je gelijk koud drinkwater in de ijskast.

Afbeelding

100
HeinK schreef: zo 23 okt 2022, 19:06 Nu hebben ze daar in Zwitserland zodanig hard water dat ik mij wel kan voorstellen dat het enkele zakje in een tank dat niet onmiddellijk oplost. Dan zitten wij hier in NL toch behoorlijk wat relaxter
In Nederland wordt er wel eens schokkend gedaan over een verschil van 6 DH en 10 DH terwijl ze in Zwitserland op 25 zitten. Weet niet precies hoe deze schaal zich verhoudt, maar in Nederland hoef je je gemiddeld gezien een stuk minder zorgen te maken.

Ook de overige additieven en mineralen zijn bij ons beperkt. Eigenlijk komt er al volledig gefiltert water uit onze kraan. Zo lang je 'iets' doet dan zit je hier al wel goed. Zo'n Bilt zakje is voldoende om het van 7 naar 3-4 DH te krijgen en dat vinden machines fijn.

Brita kannen doen relatief weinig voor kalk en meer voor de rest, wat bij ons al grotendeels door het waterbedrijf gefiltert wordt.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.