Re: La Marzocco Linea Micra

91
Sinds januari in het bezit van een zwarte Micra. Een zeer mooie machine en werkt fijn, tot ie het niet meer doet.

De laatste tijd heb ik dus problemen met de machine. Eerst liep te druk te hoog op (overstort bleef lopen). Moest even langs de winkel met de Micra maar daarna was het opgelost. Wel geeft hij 10+ bar aan tijdens brewen, wat volgens mij eerst 9 was?

Helaas nu, 2 weken later weer problemen. Even wat water getapt, en daarna blijft de pomp maar gaan. Druk van de stoomboiler blijft oranje in de app en brewen werkt niet.

Een mooi apparaat, maar na 8 maanden al problemen voor iets waar je 3,5k voor betaald vind ik niet zo best. Maandag maar weer terug naar de winkel…

Re: La Marzocco Linea Micra

92
Mmm, je hebt wel veel en snel pech zeg. Dat zou je inderdaad niet verwachten. Balen.
Hopelijk nemen ze de machine nu goed onderhanden! Heb ze wel de benodigde expertise in die winkel?
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

Re: La Marzocco Linea Micra

93
FerdiV schreef: za 31 aug 2024, 11:36 Sinds januari in het bezit van een zwarte Micra. Een zeer mooie machine en werkt fijn, tot ie het niet meer doet.

De laatste tijd heb ik dus problemen met de machine. Eerst liep te druk te hoog op (overstort bleef lopen). Moest even langs de winkel met de Micra maar daarna was het opgelost. Wel geeft hij 10+ bar aan tijdens brewen, wat volgens mij eerst 9 was?

Helaas nu, 2 weken later weer problemen. Even wat water getapt, en daarna blijft de pomp maar gaan. Druk van de stoomboiler blijft oranje in de app en brewen werkt niet.

Een mooi apparaat, maar na 8 maanden al problemen voor iets waar je 3,5k voor betaald vind ik niet zo best. Maandag maar weer terug naar de winkel…
Tsjah, ook nieuwe dingen kunnen problemen hebben, ongeacht de prijs, een kennis van mij kocht een nieuwe auto van ca. €45.000 euro waarvan het dakraam bleek te lekken, dan baal je ook enorm. Dat iets stuk gaat of storing heeft is natuurlijk vervelend, maar het enige dat op zo'n moment echt belangrijk is, is de aftersales van de verkoper. Zolang ze zoiets vlot oppakken en verhelpen is het uiteindelijk niet meer dan vervelend.

VWB de storing, ik denk dat de vulklep naar de stoomboiler heeft gelekt of is blijven hangen, daardoor is er elke keer bij het koffiezetten -of brewen met jouw leenwoord- water in de stoomboiler terecht gekomen. Dat wil zeggen dat de storing vermoedelijk wordt veroorzaakt door een magneetklep van 2 tientjes, shit happens.

Re: La Marzocco Linea Micra

94
Idd, een foutje en pech kan voorkomen maar irritant is het wel. Zeker omdat het je toch weer tijd kost om naar de reparateur te rijden, je zware machine in en uit te laden en als je bijv. fulltime werkt moet je er zelfs vrij voor vragen …

Compleet off-topic maar ik zou het dus top vinden als bedrijven bij dit soort bedragen het initiatief zouden nemen om de machine in het eerste jaar van de garantieperiode zelf bij je op zouden komen halen, repareren en vervolgens weer bij je thuis afleveren.
Ik ben van mening dat je daarmee een stuk frustratie bij de klant weg zou kunnen halen en je daarmee juist zorgt voor blije vaste klanten die nooit meer weglopen.
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker