96
door Spironski
Nu is het natuurlijk zo dat de machines op je werk nog wel een stap hoger staan dan wat je thuis hebt. Maar wat je thuis hebt is nu ook weer niet bepaald misselijk, en je zou er een fantastische kop mee moeten kunnen zetten. Wel raar en jammer dat die Godshot maar op zich laat wachten...
Wat ik uit de TGP begrijp zorgt de Kony juist voor een "brighter" smaak dan de Major, wat omgekeerd is wat jij proeft, het maakt het des te opmerkelijker.
Op je filmpje valt mij wel op dat je koffie met een opmerkelijk contrastrijke "tigerstripe" uit je filter komt lopen, zo zie ik 'em thuis nooit. Kan me voorstellen dat die lichtere streepjes toch overgeëxtraheerd zijn, en voor die zuur/bittere smaak zorgen? Verder vind ik de doorloop ook wel wat aarzelend beginnen, er zijn heel wat gaatjes die lang niet meedoen.
Gebruik je thuis dezelfde filters als op het werk? Wat zijn er nog meer voor verschillen? Ik probeer ook maar wat...
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder