Re: Wat drink je nu?

912
Ook de Colombia die bij jou Arnoud vandaan komt doet het goed! Ik heb hem net afgelopen zaterdag voor het eerst gebrand.
Ook heerlijk zoet en iets fruitiger:

Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Wat drink je nu?

916
Leuk dat het logo inderdaad goed meekomt in de maling en dus ook in de extractie. Was nog een gepuzzel om de airflow tijdens de branding te temperen, anders waaide het eruit.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Wat drink je nu?

917
Ionia Cinque Stelle. Goede crema en een milde smaak met weinig zuur, erg geschikt voor ristretto en espresso.

Ik weet het, oude koffie, maar helaas ik woon in Zeeland en weet niet waar ik vers gebrande bonen kan kopen die beter smaken dan deze. Ik heb er al veel geprobeerd, de beste na de Ionia is het vrij nieuwe merk "windkracht 4 van branderij "de branding" uit Zierikzee. Een aanrader. Deze was prima moet ik zeggen maar de Ionia heeft net wat meer smaak.

Wij zetten elke avond een ristretto, in de weekenden ook espresso of een cappuchino. Smaak en mondgevoel zijn bepalend voor de keuze.

Maar al te vaak heb ik andere bonen geprobeerd, maar dat resulteert meestal in een zure espresso. Ik heb al heel wat bonen weggegooid vanwege de smaak.
Bezzera BZ7 PID, Eureka Atom.

Re: Wat drink je nu?

918
In 99% van NL zijn geen gebrande bonen in de winkel te koop. Daar hebben ze bestellen via internet voor uitgevonden ;) . Ik denk dat 90% van de gebruikers hier zijn verse bonen online besteld dus dat is geen excuus om geen verse bonen te gebruiken.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom 01 - 98mm Mizen (pre-order), Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Re: Wat drink je nu?

920
@Bert Pit
Als ik je verhaal lees, begin dan met een stevige espresso blend, zonder "zuurtjes". (Wel vers gebrand natuurlijk).
Als je dan nog last hebt van zure espresso zou je eens kunnen kijken of de watertemperatuur van je machine niet te laag is.