Re: Man en mes
951Ben70: Mooi uitgelegd, bedankt
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.
kijk maar eens naar oude messen die beroepsmatig gebruikt zijn, hoeveel materiaal er weg geslepen is.
Nee dat is een uitbeenmes of fileermes van de slager! Die hoort zo. Ik heb er ook 1 hier.Ben70 schreef:. kijk hoe ingesleten dit mes is door het slijpen
Als je de braampjes zo weghaalt snijdt je mes weer als een scherp mes. Wat is het verschil met slijpen dan als het effect hetzelfde is...? Het gaat mij om het snijdende mes. Slijpen doe ik 1 a 2x per jaar. Doorgaans het aanzetstaal. Werkt perfect voor het doel.gilleko B. schreef:Een aanzetstaal is nmm om braampjes weg te halen, niet om
je messen scherp te maken. Soms zie je op de TV Koks als een dolle links en rechts messen langs een aanzetstaal halen. Misschien dat het kan voor dikke stalen gemiddelde messen, maar voor mooie exquise (Japanse).messen niet doen!!!!
https://youtu.be/9kiENhHTuHE?si=nfpJRInovkvtRyfS
️
Eén goed Japans mes lijkt me eerlijk gezegd ook wel een must. Ik heb er in ieder geval heel veel plezier van en er zijn maar weinig producten in het dagelijks leven die je zo vaak gebruikt (naast een espressomachine natuurlijk ).manduca schreef: za 25 mei 2024, 23:02 Met al die verhalen krijg ik wel het gevoel dat ik er één zou moeten hebben….. Beetje FOMO…