Re: Wat drink je nu?

973
Weer een lekker vertrouwde Malabar, verleden week dinsdag heb ik daar een batch van 5,6 kilo gebrandt in de Giesen, rolden precies "tijdens" de 2e crack in de koelbak, knispervers al reeds enkele Cortado's gedronken, je kon wel merken dat ze nog wat te vers waren, nog wat te gassig bij de uitloop wat een typisch verschijnsel is bij de Malabar als je die te vroeg gebruikt, zaterdag zal dat wel over zijn.

Draaien in Vierpolders nabij Brielle op de rommelmarkt van de Jaarlijkse Feest/Sportweek en de zaterdag erop in 's-Gravenpolder op een Foodachtig iets, daar heb ik afgelopen dinsdag nog een paar kilo voor bij gebrandt, beter wat teveel dan te weinig, teveel gaat thuis wel op!

Ben de afgelooen weken aan het experimenteren geweest met diverse merken en soorten Sojamelk om de Lactose intolerante medemens van dienst te kunnen zijn, niet te zuipen! Iemand een idee welke "melk" zich daarvoor leent?
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: Wat drink je nu?

974
Tsja, een allergie. Wie is er niet groot mee geworden, tegenwoordig?

Er is lactose vrije langhoudbare melk verkrijgbaar. Is dat niet geschikt? Zag het laatst bij de Lidl staan.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: RE: Re: Wat drink je nu?

975
bobbee schreef:Tsja, een allergie. Wie is er niet groot mee geworden, tegenwoordig?

Er is lactose vrije langhoudbare melk verkrijgbaar. Is dat niet geschikt? Zag het laatst bij de Lidl staan.
Is dat verantwoord voor mensen met een dergelijke aandoening?
Zal straks wel even een pak meenemen en eerst zelf proberen, ik moet er wel achter kunnen staan!

Verstuurd vanaf mijn SM-T700 met Tapatalk
Laatst gewijzigd door @3aan op do 01 jun 2017, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: Wat drink je nu?

979
Lactosevrije melk is geschikt voor mensen met lactose intolerantie, maar koemelk allergie heb je er nog niet mee getackelt.

Echter de smaak van soyamelk is gewoon ontzettend wennen ook omdat wij mooie volvette koemelk gebruiken als referentiekader. Wij vinden soyamelk smerig maar een allergist die aan de smaak gewend is kan het mogelijk beter beoordelen of zelfs waarderen.
Of dit nu uit gewenning is of vanwege pure noodzaak laten we voor het gemak even in het midden.

Re: Wat drink je nu?

980
Ik heb lactose intolerantie en haal altijd lactosevrije melk bij de Lidl. Doet het prima als cappuccino en omdat de lactase de lactose omzet in suiker is de melk qua smaak iets zoeter dan normale melk. Meesten vinden dit alleen maar lekker. Je kan altijd nog zeggen dat die zoetheid van de goede kwaliteit espresso komt .

Gebruik van lactase in de melk is overigens precies wat er in je lichaam ook gebeurt. Gebrek aan lactase in het lichaam veroorzaakt de intolerantie. Ik heb nog nooit last gehad met het gebruik van deze melk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk