Re: De LONDINIUMs afdeling

981
cremalover schreef: za 28 okt 2023, 17:37
Wist niet dat jij een faemina had.
Ik moest zoeken waar dat aangehaalde bericht vandaan kwam, waar het stond en dan zoeken in de foto's.

Want ik kon me niet herinneren een faemina te hebben gehad.

Maar hier staat inderdaad een oude machine op:
Dat is een Microcimbali:

https://vimeo.com/manage/videos/33787559

Maar dat is toch geen Faemina?

Ik kocht 'm van een forumlid die net een Strega had aangeschaft, die toen zeer nieuw was.

Peter van Kafko maakte 'm in orde maar zei erbij dat het een ding was om maar heel af en toe te gebruiken. Poosje later was het aluminium teveel vergaan om 'm veilig te gebruiken. Ik heb 'm weggegeven denk ik.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

984
Begin vd week ging ik zoals altijd 's avonds voor slapen gaan de beide espressomachines van voldoende water voorzien en terwijl de laatste scheut water de trechter van de Vectis in stroomde ben ik alvast mijn tanden gaan poetsen om vervolgens naar bed te gaan.

Volgende ochtend bleek dat ik daar het stukje had overgeslagen om voor het uitdoen van het licht de trechter uit de Vectis te trekken.

De machine deed het gelukkig nog prima en ook gisteren doen een forumlid uit Haarlem langs kwam ging alles goed maar kennelijk heb ik het verwarmingselement begin vd week toch een rotklap gegeven want vandaag was die dan eindelijk echt stuk.

Gelukkig was het heel simpel om het element eruit te draaien en ik heb meteen een nieuwe besteld en betaald, die dingen zijn gelukkig helemaal niet duur. De hoge-snelheid verzending is duurder
:lol:

Mooie kans ook om straks de procedure van wisselen van element even te filmen!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

985
fransg schreef: Mooie kans ook om straks de procedure van wisselen van element even te filmen!
Oeh zonde! Niet meer vergeten.

Hoewel dit geen heet hangijzer was is het wel een leuke bijkomstigheid dat dit netjes in beeld gebracht kan worden!
Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

988
Sommige punten zijn wel terecht maar waarom hij de machine zo veroordeeld terwijl hij slechte bonen gebruikt snap ik niet. Hij is pro barista en roaster en gaat dan een review doen met bonen die nog moeten ontgassen. Enkele limitaties zie je denk ik ook terug in de prijs en het formaat. De Nurri die hij laatst een erg positieve review heeft gegeven kost geloof ik bijna 6k ipv 2k van de Vectis.

Hopelijk blijft de Vectis zich ontwikkelen op een aantal aspecten zoals benoemd zonder af te dwalen van het concept.

Sent from my SM-S906B using Tapatalk

Decent DE1 - P64 - Kafatek MC6

989
Ik vind hem leuk, goede presentatie.
Sommige details kloppen niet helemaal maar hij heeft zich goed voorbereid.
De fixatie op gemeten extractiedruk is onnodig.
Ik maak met de Vectis vrijwel hetzelfde shot als met de LR24.
Als men denkt dat de veerdruk tekort schiet, gewoon ergens een proberen.
Desnoods de eerste seconden met één vinger de hefboom ‘helpen’
😊