Ik heb via eBay UK een naked portafilter voor de E61 groep besteld. Echter zijn de vinnen 7.2mm dik ipv 6.2mm
Dus nieuw in doos: naked portafilter 58mm.
Nieuwprijs: £31,-
Verkoopprijs: €35,- incl. verzending.
Ophalen mag ook.
Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Re: TKA naked portafilter
2Komen gewoon uit Italië. Is toevallig van de fabrikant waar ik altijd koop.
Die heeft op ik universele portafilters nogal dikke vinnen.
Vijl en of ring van 8mm ben je klaar.
Je hebt trouwens te veel betaald. Waarom uit de UK?
Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk
Die heeft op ik universele portafilters nogal dikke vinnen.
Vijl en of ring van 8mm ben je klaar.
Je hebt trouwens te veel betaald. Waarom uit de UK?
3Die zin begrijp ik niet. Met vijlen krijg je het materiaal er wel af, maar 'of ring van 8mm ben je klaar' begrijp ik niet.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
4Die dikke “vinnen” zijn bij uitstek geschikt voor bijvoorbeeld een oude Faema, juist?
Faema Lambro - Mazzer Major E
5@Frans
De meeste portafilterringen op E61 klonen zijn 8,5mm. Als je deze vervangt door 8mm ringen, win je hoogte. Als je 8mm siliconen ringen gebruikt win je nog iets meer omdat deze laatste zachter zijn.
@Nelus
Niet persé. De fabrikant (DVG) heeft een paar jaar geleden zijn assortiment opgeschoond. Een type met dunner/hoger geplaatste oren, dat o.a. voor Vibiemme bedoeld was, is komen te vervallen.
Mijn ervaring is dat je bij de meeste E61 klonen het mooiste uitkomt met 8mm + een papieren vulring.
Wat ik nog vergeten had, is dat die van Nuova Ricambi dunnere/hoger geplaatste oren hebben.
Voor zover ik weet heeft Kafko die.
De meeste portafilterringen op E61 klonen zijn 8,5mm. Als je deze vervangt door 8mm ringen, win je hoogte. Als je 8mm siliconen ringen gebruikt win je nog iets meer omdat deze laatste zachter zijn.
@Nelus
Niet persé. De fabrikant (DVG) heeft een paar jaar geleden zijn assortiment opgeschoond. Een type met dunner/hoger geplaatste oren, dat o.a. voor Vibiemme bedoeld was, is komen te vervallen.
Mijn ervaring is dat je bij de meeste E61 klonen het mooiste uitkomt met 8mm + een papieren vulring.
Wat ik nog vergeten had, is dat die van Nuova Ricambi dunnere/hoger geplaatste oren hebben.
Voor zover ik weet heeft Kafko die.
6Ik denk dat er ook nieuwe machines zijn met een E61 groep die filterhouders met 7.2mm vinnen hebben. Goed opmeten hoe de vinnen van de normale houder zijn.Nelus schreef:Die dikke “vinnen” zijn bij uitstek geschikt voor bijvoorbeeld een oude Faema, juist?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Life is too short for mediocre coffee
7Je kunt het verschil in dikte van de oren (vinnen) gewoon opvangen met de dikte van het groeprubber. Die zijn er in 8, 8,5 en 9 en als je groep erg ver is ingesloten of de oren erg dun zijn kun je tussen groep en groeprubber ook nog opvulringen leggen. Zo zorg je ervoor dat je filterdrager altijd op 6uur staat, eindeloos zoeken naar een filterdrager met precies de juiste dikte oren lijkt me erg ingewikkeld.
Tis iets lastiger wanneer je vaak switch tussen twee filterdragers daarom kun je ze beter als setje houden of accepteren dan een van de twee wat verder doordraait. Dat laatste heeft namelijk verder geen nadelige effecten het is alleen esthetisch.
Tis iets lastiger wanneer je vaak switch tussen twee filterdragers daarom kun je ze beter als setje houden of accepteren dan een van de twee wat verder doordraait. Dat laatste heeft namelijk verder geen nadelige effecten het is alleen esthetisch.
8Als je zoiets online besteld staat er echt niet bij hoe de oren en afmetingen zijn, dan moet je dus gaan puzzelen.Powerreserve schreef:Ik denk dat er ook nieuwe machines zijn met een E61 groep die filterhouders met 7.2mm vinnen hebben. Goed opmeten hoe de vinnen van de normale houder zijn.Nelus schreef:Die dikke “vinnen” zijn bij uitstek geschikt voor bijvoorbeeld een oude Faema, juist?
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
9Grappig hoe een TKA advertentie verandert in een draadje met mooie meningen...
10Bump dus maar en scroll ff naar boven als je wilt weten waar het ook alweer om ging