Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

1761
Leuk! En de espresso ziet er goed uit. Kun je de twee pijpjes afzonderlijk bedienen? Ik vind zo'n stekkerloos apparaat heel mooi vanwege de eenvoud.
P.S. koop jij kippenbouillon per kilogram?!
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Delter Press - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod - Tonino

1762
Er zit een stop bij die je in 1 pijpje kunt doen zodat 1 pijpje actief blijft. En idd zo zonder stekker of andere dingen om de druk op te bouwen is erg goed uitgevonden. Het is echte espresso op 9 bar. Londinium heeft dit apparaatje ook een tijd verkocht, ik snap nu waarom

De kippenbouillon, ja dat is per kg. Wij hebben hier een leuke winkel die heet Medikamente die Grenze en verkoopt allerlei partijen van van alles voor budget prijzen. Zo hadden ze ook deze blikken voor 2,99 eur. Normaal koop ik dit niet maar nu daarom dus wel. Op = op. Haha!

Ps, het gasfornuis is nu ook weer schoon hoor! Dit was net na het koken gefotografeerd. Kon mijzelf niet meer bedwingen om eerst nog schoon te maken!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

1763
Deze kwam ik op de retailbeurs tegen en gelijk aangeschaft. De HOOP Coffeebrewer van Ceado (maar volgens mij hebben ze gewoon hun merk erop geplakt. ) Lastig nog te krijgen. Een nieuw filterkoffie methode. Er gaat een aeropress filter onderin, koffie erop, en water in de buitenste ring. Je hoeft niet meer regelmatig bij te schenken.
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO

1764
Orea V4 met Negotiator, Sibarist booster en de nodige ronde filters. De eerste flatbed brewer die me echt goede resultaten geeft.
De V60 voor clean brews, de Orea voor meer body en super hoge extracties en de BIRD zit er tussenin en vooral ook handig als je koffie wilt maken terwijl je ook met iets anders bezig bent.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

1765
Hier stond eerst een eureka mignon silenzio. Maar die 50mm schijfjes werden me wel echt te klein.
Voor slechts 200euro een zenith 65e kunnen vinden. Wilde eigenlijk een eureka mignon turbo of XL. Maar voor dit prijsje toch afgeweken naar de lompe grote zentith.
Voor 60euro elders ook nog de 350g hopper plus blaasbalg kunnen scoren voor als ik wil single dosen.
Bijlagen

1766
Drankdier schreef:Hier stond eerst een eureka mignon silenzio. Maar die 50mm schijfjes werden me wel echt te klein.
Voor slechts 200euro een zenith 65e kunnen vinden. Wilde eigenlijk een eureka mignon turbo of XL. Maar voor dit prijsje toch afgeweken naar de lompe grote zentith.
Voor 60euro elders ook nog de 350g hopper plus blaasbalg kunnen scoren voor als ik wil single dosen.
Zo! Goeie koop zeg, hij staat ook goed bij je machine
Afbeelding
🏻

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

1769
omeCoffee schreef: za 19 okt 2024, 17:32 Oooow, zo blij als een kind met deze Mazzer Philos!!! Met dank aan Luca, die deze krachtpatser heeft gebouwd!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Prachtig, ze passen ook bijelkaar. Veel plezier mee!

Heb je de 200D of de 189D schijven gekozen?
Espressomachine: Strietman CT1
Maler: DF83V
* SSP LS (Lab Sweet)(Silver Knight Coated)
* SSP MP (Multi-purpose)(Red Speed Coated)
* DLC Espresso burrs