Ik ben tien jaar geleden ooit begonnen met een tweedehands Rancilio Silvia. Kreeg al gauw brew temperature anxiety en heb er een PID ingebouwd. Kreeg een beetje genoeg van het omschakelen tussen stoom en koffie. Daarna van een bakker een weinig gebruikte Faema Due Smart voor mij en mijn huisgenoten gekocht, aangesloten op waterleiding met professionele waterfilter ertussen. Niet de mooiste of de zuinigste maar wel fantastische kwaliteit espresso's en superstoom. Toen ik met iets minder koffiedrinkers ging wonen overgestapt op een La Pavoni Europiccola Lusso met van die houten handvaten maar vond dat cappuccino's daarmee maken te lastig was en te langzaam ging (inmiddels weet ik dat dat uitstekend gaat overigens

Gebruik al jarenlang een Fiorenzato T80 maler uit 1999 (gebruikt in een restaurant en toen particulier) gekocht via MP en omgebouwd naar doserless. Ding is niet kapot te krijgen en maalt heel mooi. Heb ook al jarenlang een via MP gekochte Mazzer staan. Toen wel meteen omgebouwd naar doserless, maar nog niet in gebruik genomen omdat ik er een weegschaal en timer in wilde bouwen. Nooit aan toegekomen. En de Fiorenzato is dus prima. Ga binnenkort een van de twee verkopen denk ik. Wil ooit nog een Mahlkönig K30 Vario proberen.
Thuis dus alles op orde, op mijn werk wat minder. Lastig om weer op locatie te gaan werken als je thuis de koffie goed voor elkaar hebt