Eureka stap ook in het wegen op gewicht (GBW) malers met de nieuwe Libra 55mm. Ze stonden ermee op de WBC en VP heeft hem als pre-order op de site staan voor €699 - €750 Wit/zwart/Chroom
Filmpje van WBC
https://youtu.be/23CVQOSzCSk
Review in het Engels
https://youtu.be/b8V0K8IOTIo
Re: Eureka Libra 55mm GBW
2Leuk! Ook zijn Engels "you don't have to screw around"Tekork schreef: do 18 aug 2022, 09:24 Eureka stap ook in het wegen op gewicht (GBW) malers met de nieuwe Libra 55mm. Ze stonden ermee op de WBC en VP heeft hem als pre-order op de site staan voor €699 - €750 Wit/zwart/Chroom
Review in het Engels
Mijn XL met zonder GBW doet het op tijd vrij stabiel, bij wisselen van bonen pas ik het enkele tienden van seconden aan.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
3Als ik t filmpje kijk start je doormiddel van t touchscreen! Die vind ik nou net niet zo responsief van Eureka. Een van de min punten van mijn Specialita al hoef ik t touchscreen maar minimaal te gebruiken. Maar hier zou dat wel een groter probleem en irritatiepunt worden voor mij
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart
4Ik vind die Eureka reeks inmiddels veel te uitgebreid worden. Voor mij zouden de Specialita en XL genoeg zijn. Maar goed voor ieder wat wils zullen ze bij Eureka denken...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
5Een simpele microswitch bij de houder voor het portafilter zou inderdaad zo veel beter werken.. Alhoewel, je hebt de weeg hardware en electronica al, waarom niet gewoon automatisch starten 3 seconden oid na het vaststellen van het extra gewicht van een portafilterhouder?mr Blanc schreef: do 18 aug 2022, 17:14 Als ik t filmpje kijk start je doormiddel van t touchscreen! Die vind ik nou net niet zo responsief van Eureka. Een van de min punten van mijn Specialita al hoef ik t touchscreen maar minimaal te gebruiken. Maar hier zou dat wel een groter probleem en irritatiepunt worden voor mij
@bvds Tja, de vraag is er, dus bedien je de markt , of anderen lopen weg met wat jij genegeerd hebt.
Wat jij genoeg vind is geen leidraad.. (ik zou haast zeggen gelukkig maar, anders krijgen we DDR flashbacks, waar nieuw en anders ook 'niet nodig' was).
Al ben ik het voor sommige zaken wel met je eens, kijk bv in de supermarkt, hoeveel soorten pastasaus moet je in godsnaam hebben? Of tandpasta? En dan valt het hier in Nederland nog enorm mee, moet je in Frankrijk eens naar zo een Super-dinges gaan, zoals een humorist eens omschreef, rose? een paar kilometer gangpad rechtdoor, dan een fikse straatlengte rechtsaf, weer aan het einde linksaf en daar staat de rose, ter grote van de hele provincie Utrecht zelfs, let niet op de mummies tussen de gangpaden [Los uit de pols mis-quoted].
6Maakt een hoop los zo'n molenRoosW schreef: do 18 aug 2022, 18:47Een simpele microswitch bij de houder voor het portafilter zou inderdaad zo veel beter werken.. Alhoewel, je hebt de weeg hardware en electronica al, waarom niet gewoon automatisch starten 3 seconden oid na het vaststellen van het extra gewicht van een portafilterhouder?mr Blanc schreef: do 18 aug 2022, 17:14 Als ik t filmpje kijk start je doormiddel van t touchscreen! Die vind ik nou net niet zo responsief van Eureka. Een van de min punten van mijn Specialita al hoef ik t touchscreen maar minimaal te gebruiken. Maar hier zou dat wel een groter probleem en irritatiepunt worden voor mij
@bvds Tja, de vraag is er, dus bedien je de markt , of anderen lopen weg met wat jij genegeerd hebt.
Wat jij genoeg vind is geen leidraad.. (ik zou haast zeggen gelukkig maar, anders krijgen we DDR flashbacks, waar nieuw en anders ook 'niet nodig' was).
Al ben ik het voor sommige zaken wel met je eens, kijk bv in de supermarkt, hoeveel soorten pastasaus moet je in godsnaam hebben? Of tandpasta? En dan valt het hier in Nederland nog enorm mee, moet je in Frankrijk eens naar zo een Super-dinges gaan, zoals een humorist eens omschreef, rose? een paar kilometer gangpad rechtdoor, dan een fikse straatlengte rechtsaf, weer aan het einde linksaf en daar staat de rose, ter grote van de hele provincie Utrecht zelfs, let niet op de mummies tussen de gangpaden [Los uit de pols mis-quoted].
Espresso: Ascaso baby t plus, lagom p64
Branden: Aillio bullet r1.
Branden: Aillio bullet r1.
8Zeker! Maar eureka kennende kun je erop rekenen dat het in de toekomst ook op grotere modellen komt hoor.
9In ieder geval, ervan uitgaande dat het allemaal zo werkt zoals in het filmpje wordt weergegeven, een accuraat GBW systeem voor een baanbrekend laag bedrag. Verdient wel een pluim.
️
️
10Hmm de Bezerra Sette Wi was hem al lang voorgegaan, de echte baanbreker, al was die conisch en niet flat.gilleko B. schreef: wo 24 aug 2022, 08:35 In ieder geval, ervan uitgaande dat het allemaal zo werkt zoals in het filmpje wordt weergegeven, een accuraat GBW systeem voor een baanbrekend laag bedrag. Verdient wel een pluim.
️