Allereerst moet ik uiteraard eerst even kwijt dat ik dit een zeer leerzaam, en interessant forum vind.
Dat gezegd hebbende; Ik ben sinds ruim een half jaar in het bezit van een Gaggia Titanium. Ik ben zeer tevreden over deze machine. Ik houd hem netjes schoon en spoel meerdere malen per week de zetgroep af met koud water en ook bij het overgaan naar een andere bonensoort ( of dit nu echt voordelen heeft qua smaak durf ik eigenlijk niet te zeggen ) .
Nu valt mij sinds enkele weken op dat er roestvorming onstaat bij het tweetal schroefjes aan de linker zijde van de zetgroep, die het metalen beugeltje vasthouden. Verder kan ik geen enkele roestvorming ontdekken bij andere schroeven in de zetgroep. Dit is op de plek waar de koffie richting residubak gaat, dus het beinvloedt gelukkig verder niets. Nu kan het wat naief klinken, maar zouden die schroefjes logischerwijs niet gewoon van een roestvrije soort moeten zijn?
Ik ben van plan om simpel zelf de schroefjes te vervangen, maar is hier nog iets waar ik rekening mee moet houden?