Pagina 1 van 1
Reparatie Mahlkonig Vario
Geplaatst: wo 01 mei 2024, 10:46
door boot77
De schakelaar die door het bonen reservoir aangezet wordt is los gekomen en ergens in de maler gevallen. Wie weet er een goed adres om dit te laten maken?
Of is dit iets wat zelf nog te fixen is?
Re: Reparatie Mahlkonig Vario
Geplaatst: wo 01 mei 2024, 10:50
door fransg
Heb je het over de kleine Vario Home of de grote Vario?
Het kleintje is best te fiksen.
https://kostverlorenvaart.blogspot.com/ ... aired.html
Hier zie je o.a. hoe ik de schakelaar heb omzeild:
https://kostverlorenvaart.blogspot.com/ ... opper.html
Re: Reparatie Mahlkonig Vario
Geplaatst: wo 01 mei 2024, 10:56
door boot77
Dank voor de tips het gaat om een kleine, ter illustratie:
https://www.coffeeitalia.nl/mahlkonig-v ... me-v3.html
Re: Reparatie Mahlkonig Vario
Geplaatst: wo 01 mei 2024, 11:07
door boot77
Dank voor je snelle reactie en bruikbare tip. Als ik het goed zie heb je de originele draad van de schakelaar gewoon door verbonden en deze ergens netje weg gewerkt in de behuizing, toch?
Dan ga ik hem open draaien en eens kijken wat ik tegen komen. Wellicht kan de schakelaar nog gewoon terug geplaatst en anders met jouw oplossing er tussen uitgehaald/ omzeild worden.
Re: Reparatie Mahlkonig Vario
Geplaatst: wo 08 mei 2024, 11:14
door boot77
Gister een moment gehad om de molen onderhanden te nemen en hij maalt weer prima met de schakelaar bypass
. Tnx!
Re: Reparatie Mahlkonig Vario
Geplaatst: wo 08 mei 2024, 12:24
door Dirk Jan
Is het mogelijk om er een afbeelding van te plaatsen? Ga ik het misschien ook snappen wat je gedaan hebt
Re: Reparatie Mahlkonig Vario
Geplaatst: wo 08 mei 2024, 13:16
door boot77
De laatste 6 foto's van deze link geven een duidelijkbeeld:
https://kostverlorenvaart.blogspot.com/ ... opper.html
- draden van de schakelaar halen
- draden verbinden met een draad met aan weerszijden een aangeknepen lip
- daarna de draad netje wegwerken in de molen
als je meer details wil over het tussen draadje pb maar even, heb daar wel een afbeelding van.
De kap van de behuizing gaat er af door de schroeven onder de achterste twee voetjes los te draaien.