Mijn naam is Rutger, 46 jaar. Mijn vrouw en ik kunnen altijd al van een lekkere kop koffie genieten en ook mijn oudste dochter en haar vriend weten dat echt te waarderen al.
Na jarenlang met een Philips Saeco automaat te hebben gedaan begon ik mij vorig jaar al op de halfautomaten en het proces van alles wat daarbij komt kijken te oriënteren. Aangezien er door mijn vrouw en dochter graag (en veel) cappuccino gedronken wordt wilde ik bij voorkeur een machine met dubbele boiler. De forse(re) aanschafprijs van die machines weerhielden mij er echter vaak nog van, maar toen ik de Crem One langs zag komen was de deal snel gemaakt..
Naast de Crem One (voluit Crem One 2B R LFPP Dual) heb ik een DF64 gen 2 maler aangeschaft en zijn we nog altijd druk aan het oefenen en experimenteren, waarbij de smaak voor mijzelf nu al redelijk consistent geworden is.
Wat ik wel merk is dat de druk waarmee we tampen vaak nog wat verschillend is, zeker bij mijn vrouw en dochter, waardoor ik eraan zit te denken om er een met veer of een handpalm tamper aan te schaffen zodat we die variabele vooralsnog ook uit kunnen sluiten. Ik ben daarin echter nog een beetje zoekend wat handig is dus daar ga ik ondertussen naar rondkijken ook (tips zijn welkom