Re: Weegschaal met timer en hoorbaar alarm (voor timen immersion brew)

2
debontehond schreef:Hi,

Ik gebruik vrijwel alleen nog maar mijn Clever Dripper en daarmee zet ik 3 min koffie. Ik wil graag de koffie en het water wegen en dan een alarm op de weegschaal hebben zodat alles op 1 apparaat zit. Ik zie wel diverse weegschalen met timer maar ben nog geen alarm tegen gekomen. Weet iemand of dit bestaat?
Geen idee eigenlijk! Ik blijf er zelf gewoon bij staan. Rustmomentje. Stel dat ik dat ooit niet doe, denk ik dat ik de timer op mijn telefoon instel, of de kookwekker wellicht? Nog nooit gedaan..
Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 en v2.5
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta|V60

Re: Weegschaal met timer en hoorbaar alarm (voor timen immersion brew)

3
debontehond schreef:Hi,

Ik gebruik vrijwel alleen nog maar mijn Clever Dripper en daarmee zet ik 3 min koffie. Ik wil graag de koffie en het water wegen en dan een alarm op de weegschaal hebben zodat alles op 1 apparaat zit. Ik zie wel diverse weegschalen met timer maar ben nog geen alarm tegen gekomen. Weet iemand of dit bestaat?
Ik heb een weegschaal voor op vakantie die om de minuut een piep geeft. Is dat voldoende? Dan zal ik een foto maken.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Weegschaal met timer en hoorbaar alarm (voor timen immersion brew)

4
Ik gebruik deze Brabantia keukenweegschaal. Het is een gewone keukenweegschaal, dus met de precisie van grammen in plaats van tienden, en met een ingebouwde kookwekker. Niet geschikt voor espresso dus, maar hij volstaat denk ik voor een pour over. Ik heb hem destijds gekocht omdat hij werkt op (oplaadbare) penlites in plaats van knoopcelbatterijen. Ik gebruik hem voortdurend en hij blijft dan ook op het aanrecht staan. Als je niet al een keukenweegschaal hebt is deze wel een aanrader.
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Delter Press - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod - Tonino