Re: Aeropress recept

5
Leuke tip. Ik Aeropress ook regelmatig, maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik 'm met name gebruik als ik vrij snel koffie mee wil nemen in mijn thermosbeker.
Maar ik ga dit wel proberen!
Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 en v2.5
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta|V60

6
Ik gebruik de Aeropress ook regelmatig, bijna dagelijks, en varieer wel een beetje met de recepten. Dit zijn mijn favorieten:
- meestal het recept van James Hoffmann voor een V60-achtig resultaat,
- soms een recept van Coffeegeek met metalen filter voor wat meer body,
- op vakantie een ander recept van James Hoffmann voor een espresso-achtig resultaat voor een campingcappuccino,
- en dit recept als ik nog maar een paar boontjes van de zak over heb.

Ik ga die van je video ook eens proberen.
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Delter Press - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod - Tonino

7
Leuk recept, morgen eens uitproberen.
Ik maak dadelijks gebruik van de Aeropress, in de ochtend. Ook op vakantie met onze campervan gaat ie mee.
De inverted zetmethode, met 12 gram koffie en ca 200 ml water. Ik giet water op, ongeveer 50 ml, roer dan enkele keren, en daarna de overige 150 ml water. Na 2 minuten draai ik de aeropress om en in ca 30 seconden druk ik de koffie door het filter.

8
Ron74 schreef: vr 03 jan 2025, 09:38 [...]De inverted zetmethode [...]
Sinds ik de "flow control filter cap" heb, gebruik ik die in plaats van de inverted zetmerhode. Daarmee loopt de koffie ook niet door en heb je minder risico op ongelukken. Werkt een stuk handiger.
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Delter Press - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod - Tonino

9
fob schreef: en heb je minder risico op ongelukken.
Is die kans op ongelukken zo groot denk je? Ik doe de inverted methode al jaren, er is nog nooit iets geks gebeurd :-)
Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 en v2.5
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta|V60