Pagina 1 van 1

James Hoffmanns Americano

Geplaatst: di 05 mei 2026, 13:57
door Hk87
Heeft iemand al een Americano geprobeerd op de Hoffmann? Een standaard espresso, aangevuld met vier keer zoveel gestoomd water van 60–70°C. De crema kun je eventueel weglepelen.

Ik drink al jaren geen Americano maar heb dit met een dark roast Italian blend geprobeerd en vind het eigenlijk wel heel lekker.

http://youtu.be/0HdzJz_evNw?si=VFOfraODpQmV4E_F

Re: James Hoffmanns Americano

Geplaatst: zo 10 mei 2026, 07:33
door kraaijcheck
Net gemaakt en vind het verrukkelijk

Re: James Hoffmanns Americano

Geplaatst: wo 13 mei 2026, 11:18
door robinfcb
Ik drink nu nooit meer espresso met crema.

https://www.reddit.com/r/espresso/comme ... bye_crema/

Re: James Hoffmanns Americano

Geplaatst: wo 13 mei 2026, 16:43
door Leinad
Persoonlijk vind ik een te "dunne" koffie. Te clean, bijna als thee.
Niet mijn ding, wel leuk om geprobeerd te hebben

Re: James Hoffmanns Americano

Geplaatst: wo 13 mei 2026, 17:09
door Hk87
Leinad schreef: Persoonlijk vind ik een te "dunne" koffie. Te clean, bijna als thee.
Niet mijn ding, wel leuk om geprobeerd te hebben
Ik heb ook zelden meegemaakt dat ik echt heb genoten van dat dunne en enkel soms met light roast.

Vooral bij darker roast wil ik juist volle dikke crema en lijkt het me ook gek zonder.
Ik moet ook wel zeggen dat de beleving daarmee best anders is per Espressomachine. Met een lever is crema ook best lekker vind ik en bij de pomp machine op èèn of andere manier toch dan wat minder lekker.