Low budget piston machines

1
Nu wij even zonder machine zitten en ik wel een beetje klaar ben met de oploskoffie, ben ik maar even het interweb op gedoken voor een low budget piston machine. Gewoon koffie in portafilter, beetje aanstampen, in machine draaien, knopje indrukken en koffie. Geen fancy toeters en bellen.
De Sage Bambino plus kreeg wat weerstand van de directie hier in huis, “nogal veel geld voor [lang verhaal waar ik halverwege ben afgehaakt]”
Toen kwam vanuit de directie een linkje naar Bol. Daar staan piston machines voor weinig, onder de €100. Die apparaten hebben een aantal dingen gemeen, 1360W vermogen, 20 bar druksysteem, 1.3 liter water tank. Qua buitenkant zie je tussen de modellen van de verschillende merken (Cook-it, Lugia, Novaware, Klarstein) wel wat gelijkenissen. Waar de ene een manometers heeft, heeft de ander een modern touchscreen display. Allemaal een thermoblock element en qua onderdelen, portafilter, ziet het er ook vrijwel hetzelfde eruit. Die merken zijn wel eigen bedachte merken door E-commerce toko’s, die waarschijnlijk hun machines uit China halen waar ze kunnen aangeven wat ze erop willen hebben. Dat iets uit China komt, hoeft niet per se te betekenen dat het rommel is (zie ik o.a. met buizenversterkers) , Maar geldt dat inmiddels ook voor piston machines? Want voor onder de 100 piek heb je al eeen leuk uitziende machine op je aanrecht staan. Dat zou in mijn geval een mooie low budget oplossing zijn. Iemand hier al eens zo’n Bol.com machine geprobeerd? De reviews die ik kan vinden zijn een beetje van een wc-eend gehalte.
Jura E8
Maalgraad 4
Watertemp. Middel