Re: Zo, een nieuwe espressomachine.

3
Nou, gefeliciteerd hoor, mooie koop! Ben wel benieuwd naar je ervaringen met het ding.

Die hendelmachines kunnen inderdaad wat lastiger zijn om mee te werken. Vaak wordt het advies gegeven om ietsje fijner te malen en nauwelijks te tampen. Moet zeggen dat die methode bij mij goed werkt.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Zo, een nieuwe espressomachine.

9
Vandaag 2x achter elkaar mooie (inc latte art), lekkere cappu's gemaakt. Ben al aardig consistent in de espresso's maar zou grotere servings willen, kan alleen nog geen mutliple pulls aan want ik breek de puck steeds :oops: Misschien helpt een echt tamper wel ipv een plastic tamper die te groot is (ja, te groot, kan de tamper niet draaien in het filterbakje).

Leuk ding hoor, echt heerlijk om je melk te stomen tijdens het espresso zetten en precies op hetzelfde moment klaar zijn met de pull / stomen zodat je gelijk kan schenken. Mijn de Rancilio Silvia is het echt aardig wachten nadat je de espresso hebt gezet :|

Re: Zo, een nieuwe espressomachine.

10
Ben al aardig consistent in de espresso's maar zou grotere servings willen, kan alleen nog geen mutliple pulls aan want ik breek de puck steeds :oops:
Wat bedoel je met "servings"? Ik ken servings alleen als pads...
En die tweede pull is lastig. Mij lukt het op mijn machine door halverwege de eerste, simpel heel voorzichtig de hendel omhoog te halen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder