Jura S70 met motor probleem

1
Dag allemaal,

Heb het volgende probleem:
Nadat ik de machine heb open geschroefd om de contacten van de lade schoon te maken, werkt de motor ineens niet meer.
D.w.z. hij beweegt een 1/2 mm en gaat weer terug en dat een paar maal.
Intussen klappert een relais die vlak bij de trafo's zit verschillende malen en aan het einde komt error 8 in beeld.
Als ik de tacho die aan de vertragingskast zit beweeg tijdens het aanzetten, klappert het relais niet, ik zou dus zeggen die is in orde.
Als ik de motor vrij laat draaien, d.w.z. samen met vertragingskast, is het effect hetzelfde. Het lijkt er dus op dat de motor niets meer wil doen, dit terwijl alleen de steker van de printplaat is los geweest en weer teruggezet.
Van te voren had ik foto's gemaakt en alle stekers zijn dus weer op de juiste plaats terecht gekomen.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn, behalve dan dat de motor waarschijnlijk defect is.

Re: Jura S70 met motor probleem

2
Nou er is iets gebeurt, dat ik nog niet kan verklaren.
Ik wilde nogmaals zoeken naar de oorzaak en nu blijkt de motor het weer gewoon te doen !

Op dit moment nog geen idee wat het kan zijn, misschien dat één van de triacs op de printplaat slechter worden, ik weet het nog niet.

Als ik wat kan vinden laat ik het hier weten.

Re: Jura S70 met motor probleem

3
wilco schreef:Nou er is iets gebeurt, dat ik nog niet kan verklaren.
Ik wilde nogmaals zoeken naar de oorzaak en nu blijkt de motor het weer gewoon te doen !

Op dit moment nog geen idee wat het kan zijn, misschien dat één van de triacs op de printplaat slechter worden, ik weet het nog niet.

Als ik wat kan vinden laat ik het hier weten.
The coffee gods are with you :o
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.