Re: La Marzocco Shot Brewer

2
Dat is ongeveer een LM GS3 maar dan zonder stoomfunctie en watertap. Dus alleen voor espresso shotjes, maar dan wel op hoog niveau: Eektronisch instelbare temperatuurregeling via de PID control en handmatige "pressure profiling" met de "padle".

Er zijn heel veel machines met een PID control.
En je hebt de hefboom/lever machines waarmee je de druk en preinfusie handmatig kan bepalen.
Er zijn niet veel machines die het beiden kunnen.

Voor de liefhebber met veel geld zullen we maar zeggen. Voor minder geld kun je namelijk ook prima shots maken ;)
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

6
MarcoVenezia schreef:Waarom vind je die beter? Ik wil binnenkort de overstap gaan maken van een volautomaat...
Je hebt in elk geval een stoomfunctie, die zou ik niet graag willen missen
en ik vind die G3 een beetje ieltjes 8-)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

9
MarcoVenezia schreef:En die prefereer je boven die mooie vd Westen die je hebt?
Nee dat niet, de Mirage is jammer genoeg gewoon te groot, en die Speedster van Kees vindt ik niet zo heel mooi, maar zeg nooit nooit ;)
Laatst gewijzigd door @3aan op di 17 apr 2012, 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

10
Wie kent dit apparaat, ik kon er niets van terugvinden op dit forum.
Laten we zeggen dat het een beetje een niet-alledaags prijspijl is... 8-) .

Het broertje, de GS3, kost 2x zo veel (maar is dan ook een DB). In dat licht bezien is dit nog niet eens zo duur.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder