Re: Simon Levelt Indonesia Espresso, maalgraad? Want natte p

2
Ik zou vooral op smaak afgaan om je maling aan te passen, en daarna op doorlooptijd.

Vaak betekent een natte drab dat je iets te fijn maalt, soms te weinig doseert, maar ik vraag me af hoe dat is bij een superautomaat.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

3
Spironski schreef:Ik zou vooral op smaak afgaan om je maling aan te passen, en daarna op doorlooptijd.

Vaak betekent een natte drab dat je iets te fijn maalt, soms te weinig doseert, maar ik vraag me af hoe dat is bij een superautomaat.
Wat Spironksi hierboven zegt klopt.
Let op met de Indonesia dat hij het "rinse" wat deze espresso wel eens wil hebben bij deze melange hoort!
Het is niet de makkelijkste soort koffie van SL, maar zeker een keer het proberen waard!

7
Bluecold schreef:
Merijntje schreef:...verse bonen te verwerken, momenteel Simon Levelt...
Sinds wanneer is SL vers? Zijn ze eindelijk zo ver dat ze een branddatumstickertje op hun zakkies plakken?
Ik hoor hier veel negativiteit over de versheid van SL.
Ik heb in Groningen gewerkt, en daar deden we als team er alles en dan ook alles aan om verse bonen te verkopen. Silo's werden strak bijgehouden en naar verwachte verkoop gevuld. En ik kan je eerlijk vertellen dat we vaker moesten vullen dan dat er bonen over bleven.

8
mark_boelen schreef: Silo's werden strak bijgehouden en naar verwachte verkoop gevuld. En ik kan je eerlijk vertellen dat we vaker moesten vullen dan dat er bonen over bleven.
En dat is minder moeite dan een stickertje plakken?

Mijn negativiteit over SL is alleen door een pedante, onklantvriendelijke behandeling bij de SL in Delft nadat ik meldde dat ik de koffie niet lekker vond.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

9
Hier dezelfe ervaring met Simon Levelt Den Bosch. Met mijn maat daar geweest (tijdje terug) voor bonen voor zijn machines. Verbazing als je ze naar de branddatum vraagt, en het antwoord was iets als: "onze bonen zijn altijd zeer vers voor welke bereidingswijze dan ook".

Bij hem thuis gekomen: nauwelijks crema van de bonen, welke maalgraad dan ook. (hij heeft een macap molen) Smaakte ook niet lekker vers. Hierop weer naar de vestiging gegaan met de bonen, en door een oude knakker daar pedant en arrogant te woord gestaan. Wel ander zakje met andere bonen gekregen. Ook deze waren niet vers.

Ik ook: NOOIT MEER SIMON LEVELT.

10
Hoi,

Zal me even voorstellen, mijn naam is Caroline.
Ik ben nog maar kort geleden aan het koffie avontuur begonnen.

In Rotterdam zit geen branderij waar je rechtstreeks kunt kopen, wel indirect en dan kom ik uit bij het bedrijf genaamd 'kookpunt'. Daar zit het dan in bussen.
Hoe vers is dat dan, is de vraag.
Heb jij een tip waar je rechtstreeks kunt kopen en weet jij of je deze koffie in blikken wel kunt vertrouwen?

Groeten, Caroline