Beste baristas,
Nieuw op het forum zal ik me even voorstellen. Onlangs ben ik overgestapt van een Jura volautomatisch koffie machine naar een Rancilio Silvia v2. Eindelijk heb ik de met 'slootwater vervuilde koffie' verruild voor de betere espresso. Mede met behulp van dit forum en andere websites probeer ik me wat meer in de materie te verdiepen en heb ondertussen al wat gesleuteld aan de RS v2. Heerlijk om je zo in deze espresso-wereld te verdiepen.
Momenteel maak ik nog gebruik van voorgemalen espresso maling. Wetende dat ik hiermee natuurlijk volledig de plank mis sla en vanuit een milieu en financieel oogpunt probeer ik me op een bonenmaler te oriënteren. De beperking die ik heb is de ruimte in mijn keuken en aangezien ik net een verbouwing achter de rug heb, ik wist nog niet dat ik aan deze hobby zou beginnen, was ik niet van plan mijn keuken aan de grote horeca maler aan te passen. Ik zoek dus een kleiner model maler, niet veel groter dan de Rancilio machine die ik heb.
Nu heb ik de Ascaso i-mini bonenmalers gezien en zou ik graag van de experts willen horen of deze maler voldoet aan de eisen om een lekkere espresso te bereiden. Zijn er andere merken die kleine malers in het assortiment hebben? Wat betreft de prijs neig ik in eerste instantie naar een maximum bedrag van 100 a 150 euro. Ik houd dus ook geregeld het aanbod hier en op marktplaats in de gaten.
Heeft iemand enkele aanraders/tips?
Hartelijk dank.
Groeten,
Bart
zoekend naar een bonenmaler
1Carimali Uno, Carimali M1, Behmor 1600, Bodum Santos vacuum, Leopold Vienna cafetiere, Bialetti Kitty