Pagina 1 van 1

Verlies druk Ascaso DUO

Geplaatst: vr 19 dec 2008, 19:38
door PrinselijkProeven
Beste mensen,

Misschien kunnen jullie mij helpen met een probleem. Er is een ascaso Steel Duo teruggebracht met het volgende probleem:

De Duo werkt op 2 boilers. Het lijkt erop dat de boiler voor het stomen geen druk meer opbouwd. We hebben het hele stoompijpje eraf gehaald om te kijken of het aan een verstopping zou kunnen liggen maar ook zonder pijpje komt er maar moeizaam stoom uit het apparaat. Kan het zijn dat kalk de oorzaak is? Het apparaat is net 1 jaar in gebruik.

Omdat de technische dienst niet meer bereikbaar is probeer ik het even via het forum! :)
Alvast bedankt voor alle tips.

Re: Verlies druk Ascaso DUO

Geplaatst: vr 19 dec 2008, 19:52
door PrinselijkProeven
We stuiten meteen op een tweede probleem:

Als we de stoomfunctie aanzetten komt er stoom uit de koffiegroep ipv het stoompijpje :shock:

Iemand een idee?!

Re: Verlies druk Ascaso DUO

Geplaatst: za 20 dec 2008, 08:58
door Espressotopia
Wat heb je dusver aan onderhoud gepleegd?

Re: Verlies druk Ascaso DUO

Geplaatst: za 20 dec 2008, 10:07
door PrinselijkProeven
Ik heb het apparaat nog eens goed ontkalkt wat de gebruiker ook trouw doet...alleen het ontkalken van de 2e boiler heeft hij nog niet gedaan....nu wilde ik dat proberen maar het lijkt erop alsof de boiler niet meer volloopt...er moet normaliter altijd een straaltje water uit het stoompijpje komen maar ook dit gebeurd niet.

Wij plegen hier verder op wat ringetjes vervangen na geen ondehoud uit in de winkel. En aangezien dit apparaat nog in de garantie is wil ik hem opsturen naar de dealer...probleempje is dat de kerstdagen eraan komen...als ik hem maandag verstuur is ie natuurlijk nooit meer voor woensdag terug.

Ik vrees dat het apparaat sowieso naar de dealer terug moet want het probleem lijkt me iets te complex om hier op te lossen...misschien is er iets waar wij nog niet aan gedacht hebben?!

Re: Verlies druk Ascaso DUO

Geplaatst: za 20 dec 2008, 10:42
door original andalucia
PrinselijkProeven schreef:We stuiten meteen op een tweede probleem:

Als we de stoomfunctie aanzetten komt er stoom uit de koffiegroep ipv het stoompijpje :shock:

Iemand een idee?!

:?: Leidingkje verkeerd om aangesloten, heeft iemand thuis zitten te kl..te... en hem toen naar jullie gebracht ?

Ik heb hier een Ascaso DUO PF ESE only staan, heb hem even geopend voor te kijken en daar zie je dat de systemen gescheiden zijn... dus...... Alleen de prof heeft twee boilers en deze een boiler en een thermoblock.
Afbeelding


Daar zie je dat het systeem gescheiden is.

Re: Verlies druk Ascaso DUO

Geplaatst: za 20 dec 2008, 11:00
door PrinselijkProeven
Ik heb hier een Ascaso DUO PF ESE only staan, heb hem even geopend voor te kijken en daar zie je dat de systemen gescheiden zijn... dus...... Alleen de prof heeft twee boilers en deze een boiler en een thermoblock.
Ja bij de ESE machines werken ze idd met een thermoblock...bij machines voor losse koffie werkt het systeem op 2 boilers, en bij de prof hebben de boilers een grotere inhoud voor meer cappaciteit... Bij dit apparaat wat een "normale"duo is werkt de boiler voor het stomen op de een of andere manier niet meer...

De klant heeft het apparaat niet opengemaakt en er niet zelf aangezeten...eigenlijk wil ik dat ook niet doen omdat we er geen tools voor hebben , maar ik zou het zo fijn vinden om de klant zijn apparaat voor de kerst weer terug te geven...

Re: Verlies druk Ascaso DUO

Geplaatst: za 20 dec 2008, 19:05
door Espressotopia
Ja, hoe vervelend ook.. ik zou 'm gewoon naar Numansdorp sturen. Dan heb je garantie, en ok.. het zal wss duren tot de eerste week van januari, maar het zal ej een hoop gezeik schelen. Iedere klant zal - of moet - snappen dat dit soort dingen rond de feestdagen wat langer duren. Wil je toch service bieden, dan geef je 'm een leenmachine.

Re: Verlies druk Ascaso DUO

Geplaatst: za 20 dec 2008, 23:12
door oxxo
Mijn gok is dat spoel van een klep is bezweken, cq de klep is vastgelopen.

Re: Verlies druk Ascaso DUO

Geplaatst: zo 21 dec 2008, 12:12
door PrinselijkProeven
Ik denk dat ik dat ook maar ga doen...vervelend voor de klant maar dit is gewoon overmacht!

Bedankt voor de reacties, ik laat wel weten wat het uiteindelijke probleem was!

Fijne dagen iedereen!