welke nespresso voor echt goede lekkere cappucino

1
Hallo allemaal ik heb mij hier geregistreerd omdat jullie mij vast verder kunnen helpen.

Ik wil graag een nespresso apparaat kopen. Niet voor elke dag want ik drink veel koffie maar wanneer ik visite heb is een goed bakje koffie wel leuk om te kunnen serveren. De meeste van mijn visite houdt van koffie met melk en daar gaat mijn vraag over.

Ik heb even zitten kijken en ik heb ook gezien mijn budget de keus uit een nespresso apparaat met een stoompijpje en een slangetje wat je in de melk stopt. Een apparaat met een ronde bus apart waar je melk in stopt of het apparaat met een vierkant doorzichtig bakje in het apparaat verwerkt waar je de melk in doet.

Welke van de 3 maakt de lekkerste melk voor bijvoorbeeld cappuccino. Ik zou denken met die stoompijp (zoals je ook vaak in restaurants ziet) Die ronde bus (als het de zelfde is) werd niet zo goed geprezen op de site van de consumentenbond en die laatste ken ik eigenlijk niet.

Ik heb in de jaren al genoeg verschillende apparaten gehad, met namaak cappuccino's. Niet geweldig maar voor ons goed genoeg zeg maar maar nu zou ik er 1 willen die gewoon echt lekkere cappuccino maakt.

2
Gewoon echt lekkere cappuchino..? Daarvoor moet je voornamelijk een gewoon echt lekkere espresso kunnen zetten, de basis van je cappuchino. Het hangt er vanaf wat je eisen zijn maar dit laatste haal je praktisch alleen met een goede espresso-machine. Hoewel ik zelf ook wel Nespresso drink bij anderen (senseo is me wel te min), is een espresso en dus cappuchino van thuis echt vele malen beter. Daar kan menig restaurant niet aan tippen, slechts de fatsoenlijke espressobars.

Melk opschuimen heb je wellicht voor jouw eisen voldoende aan een melkopschuimer? Die zijn er in verschillende kwaliteiten lijkt me, maar daar zal men je hier op t forum denk ik niet veel verder mee kunnen helpen...

Re: welke nespresso voor echt goede lekkere cappucino

3
Dank voor je bericht. Ik bedoel goed voor huis tuin en keuken maatstaven. Ik ben een makkelijke koffiedrinker. Oploskoffie, Senseo, Dolce Gusto... ik drink het allemaal. Ik snap je punt van de espresso die goed moet zijn voor een goede cappucino maar het ging mij meer om de kwaliteit die zo een apparaat levert juist gezien de testresultaten op de consumentenbond. De manier hoe de gestoomde melk wordt verkregen is bij de 3 genoemde apparaten anders (ingebouwd, los kannetje, stoompijpje) dus kon mij ook zo voorstellen dat de uiteindelijke kwaliteit van de melk ook anders zou zijn. Te dik of te dun etc. De mensen die hier koffie met melk drinken in welke vorm dan ook weten ook dat ze niet in een restaurant zitten maar als ik dan toch geld ga uitgeven voor zo een nespresso dan koop ik er liever 1 die in verhouding dan ook goede melk levert En niet achteraf hoor "je had beter dIe met het stoompijpje kunnen nemen ofzo" :D

5
Mijn -beperkte- ervaring met melkopschuimers is slecht: veel te stijf en veel te koel. Die ingebouwde opschuimers moet je echt steeds vreselijk goed schoon maken, anders wordt het gevaarlijk, en de melk daaruit is vaak veel te schuimig, met grote bubbels. Blijft over de opschuimpijp. Als je daarbij een beetje druk hebt, en het geduld om te oefenen lijkt me dat je daarmee het beste resultaat krijgt.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

7
Spironski schreef:Die ingebouwde opschuimers moet je echt steeds vreselijk goed schoon maken, anders wordt het gevaarlijk.
Gevaarlijk is ook wel weer overdreven. :)

Het is natuurlijk wel vies als je ze niet goed genoeg schoonmaakt.
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

8
Mooi verhaal van James Hoffmann.
Is wat dieper in de (duistere) materie van Nespresso gedoken. En wordt vervolgd, want dit is pas part I:
http://www.jimseven.com/2015/05/21/an-a ... so-part-i/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Er zouden geen fines in de cupjes ´kunnen´ zitten...? En dat dan onderzocht :geek:

Mooie laatste woorden ook.... over espresso, hobby, thuis.

"Pulling shots of espresso is huge fun, if you want it to be."

(kan zo in een lijstje aan de muur boven m´n Expobar :D )
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach