Hulp bij E61 revisiekit (waar hoort wat)
Geplaatst: ma 23 mei 2016, 14:47
Inmiddels blinkt mijn zetgroep weer helemaal dankzij een paar goede borstels en flinke bak citroenzuur. Ik heb bij drtradingshop een volledig revisiekitje besteld, inclusief nokken en veren etc. Ik had stiekem gedacht dat ik alles één op één kon vervangen, maar ik blijf met een paar vragen zitten (ook de exploded views helpen daarbij niet). Vandaar dat ik jullie hulp in schakel.
- Allereerst zijn de nokken van de nieuwe ventielen vierkantig, terwijl mijn oude nokken driehoekig waren. Is dat een probleem?
- De lengtes verschillen ook een beetje. Ik neem aan dat ik deze het best op maat kan veilen?
- Ik heb een portieverpakking vet besteld. Moet ik behalve de hendel nog iets meer invetten? (zijn er topics over hoe dat het best kan?)
- Bij het demonteren van de zetgroep bleef ik met één ventielrubber over (die niet in de ventielen zat), maar ik snap nu niet meer waar ik die uit heb gehaald. Zitten er nog meer ventielrubbers in de zetgroep behalve in de ventielen zelf?
- De veren zijn niet identiek, is dat een probleem? Vind het verschil opvallend groot, zie foto: - Heeft iemand een idee waar ik dit filtertje moet plaatsen, zie foto: - De uitlaat op de exploded view en onderstaande foto is anders als de mijne, daar zit geen 'binnen uitlaat' in. Heeft het zin om deze toch te plaatsen? - Ik heb echt geen idee wat dit is. Ik zie het niet op de schema's/exploded views en heb zulk onderdeeltje ook niet uit mijn zetgroep gehaald. Kunnen jullie me helpen? - Ik heb nog een klein messing ringetje over (niet het ringetje dat de rubbertjes in de nokken op zijn plek houden), weten jullie waar dat van is? Mijn dank is groot!
- Allereerst zijn de nokken van de nieuwe ventielen vierkantig, terwijl mijn oude nokken driehoekig waren. Is dat een probleem?
- De lengtes verschillen ook een beetje. Ik neem aan dat ik deze het best op maat kan veilen?
- Ik heb een portieverpakking vet besteld. Moet ik behalve de hendel nog iets meer invetten? (zijn er topics over hoe dat het best kan?)
- Bij het demonteren van de zetgroep bleef ik met één ventielrubber over (die niet in de ventielen zat), maar ik snap nu niet meer waar ik die uit heb gehaald. Zitten er nog meer ventielrubbers in de zetgroep behalve in de ventielen zelf?
- De veren zijn niet identiek, is dat een probleem? Vind het verschil opvallend groot, zie foto: - Heeft iemand een idee waar ik dit filtertje moet plaatsen, zie foto: - De uitlaat op de exploded view en onderstaande foto is anders als de mijne, daar zit geen 'binnen uitlaat' in. Heeft het zin om deze toch te plaatsen? - Ik heb echt geen idee wat dit is. Ik zie het niet op de schema's/exploded views en heb zulk onderdeeltje ook niet uit mijn zetgroep gehaald. Kunnen jullie me helpen? - Ik heb nog een klein messing ringetje over (niet het ringetje dat de rubbertjes in de nokken op zijn plek houden), weten jullie waar dat van is? Mijn dank is groot!