Re: Roerend

3
Shaken not stirred zegt James Bond...ik ben van het shaken...wegen in een apart opvangbakje, bijv een shotglaasje of die van de Porlex...basket als deksel er op...shaken...omkeren en klaar...

Maar ga zeker ook eens mixen ;)

Benieuwd of dat uitmaakt.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

4
Leuk filmpje. Ik was jarenlang van het roeren en nu sinds 1,5 jaar van het schudden. De laatste 1,5 jaar met de blind shaker om de paar maanden weer een geroerd maar uiteindelijk merkte ik geen verschil in beide varianten.

Als je maar een mooie verdeling krijgt dan maakt het niet uit hoe je het doet. Voor mij is schudden met de blind shaker de makkelijkste en snelste routine maar iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

7
Het ging niet om de maler
Deze kwam ook niet in beeld
Om verveling bij de kijker te voorkomen heb ik een deel van het malen geknipt

Sommigen roeren het maalsel bij voorkeur met natte delen van de hand, ik ben daar zelf niet van
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

8
fransg schreef:Het ging niet om de maler
Deze kwam ook niet in beeld
Om verveling bij de kijker te voorkomen heb ik een deel van het malen geknipt

Sommigen roeren het maalsel bij voorkeur met natte delen van de hand, ik ben daar zelf niet van
Gelukkig.
Anders had ik dat ding moeten hebben.