Wie kent nog toestellen met deze eigenschappen?

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Wie kent nog toestellen met deze eigenschappen?

Berichtdoor Pti » wo 12 jan 2022, 18:26

Het zijn gewoon wegwerp machines, niet ontworpen om gerepareerd te kunnen worden en ook niet om lang mee te gaan. Het is een bak plastic vol met proprietary rotzooi die nergens te krijgen is. Ze worden specifiek ontworpen om een doelgroep met beperkt budget de illusie te geven dat fantastische "espressobar" koffie thuis binnen handbereik is. Zakelijk gezien briljant want die doelgroep is enorm en de Sage's vliegen over de toonbank.

Ik heb helaas al meerdere mensen gesproken waarbij de machine binnen de garantie sneuvelde. De machine wordt dan door de importeur gewoon vervangen voor een nieuwe, want repareren is er niet bij. :mrgreen: Een beetje zoals bij zo'n goedkope scooter die roest in de verpakking en waarbij het motorblok vervangen wordt als de bougie niet vonkt.

Uiteindelijk moet je blij zijn als het 4 jaar mee gaat. Dan hoef je geen wiskundige te zijn om uit te rekenen dat een betere, duurdere machine onderaan de streep niet alleen duurzamer maar ook gewoon goedkoper is.

Cappunelis
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 08 dec 2021, 13:55

Re: Wie kent nog toestellen met deze eigenschappen?

Berichtdoor Cappunelis » wo 12 jan 2022, 19:30

Ik zelf heb ook een sage (bambino) en het klopt dat ze gewoon een nieuwe sturen, ik heb een software probleem met de mijne. Hij blijft maar knipperen om een descale terwijl ik dat net gedaan heb. Met sage gebeld en ze zijn van plan om een nieuwe te sturen. Opzich prima als het binnen de garantie periode valt, maar die duurt maar 2 jaar. Voor mij wel typerend dat meteen naar een nieuwe word gegrepen, dat zegt mij wel wat.

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Wie kent nog toestellen met deze eigenschappen?

Berichtdoor Pti » wo 12 jan 2022, 19:44

Als je zo'n waardeloos product verkoopt moet je klantenservice smetteloos zijn ;) Hanr en ik bekijken het denk ik vooral door de techneuten bril en dan is zo'n machine echt om te janken. Maar dat wil helemaal niet zeggen dat je er geen knappe espresso mee kunt zetten, vooral over die dual boiler variant hoor je wat dat betreft wel degelijk succesverhalen. Maar de vraag blijft, hoe lang gaat 'ie mee....

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Wie kent nog toestellen met deze eigenschappen?

Berichtdoor bobbee » wo 12 jan 2022, 19:58

Ja. Een mooie degelijke machine complementeerd ook de persoonlijke liefde voor de koffie hobby.
Als je dus al even met dit goedje hobbymatig bezig bent en vatbaar voor kwaliteit dan grijp je al snel naar een degelijke betrouwbare machine waarvan ons de merken bekend zijn. Sage hoort daar niet bij met al zijn plastic en eigenzinnige onderdelen.
Een Sage is goed te verkopen aan de geïnteresseerde die de koffie hobby ontdekt en de mediamarkt inloopt voor een apparaat ipv een speciaalzaak. Het ziet er modern uit, lijkt wat op een superautomaat en heeft veel functies maar het verschil zit hem erin dat je een Sage van 10 jaar oud misschien nog wel op marktplaats ziet maar dan wel met gebreken. Een ECM of Bezzera bijvoorbeeld zie je ook op marktplaats maar dan van 20 jaar oud en mits goed onderhouden is die nog steeds volledig functioneel of te herstellen.
Ik denk ook niet dat een bedrijf als Vintage Espresso Machines over 40 jaar Sage apparaten restaureert.

Denk dat wel zo'n beetje het verschil is.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wie kent nog toestellen met deze eigenschappen?

Berichtdoor gilleko B. » vr 14 jan 2022, 11:02

Zo zie je maar weer dat aan duurzame kwaliteit een prijskaartje hangt. Aan de andere kant, als iemand van een nespresso een stapje wil maken dan is zo'n sage/breville/solis wel echt een stap. Als het koffievirus toeslaat dan ga je toch weer een stap maken. Ik ben via een Isomac Giada, Isomac Millenium bij een Rocket R58 gekomen. En nu met 2 goede malers ben ik inmiddels aan het zweten over een volgende stap. De Giada en de Millenium heb ik weggegeven dus die restwaarde interesseert mij niet zo in dat opzicht. De R58 ga ik op enig moment wel verkopen ter noodzakelijke medefinanciering voor een nieuwe.




RoosW
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: Wie kent nog toestellen met deze eigenschappen?

Berichtdoor RoosW » vr 14 jan 2022, 11:52

Ohhh, ik hoop tegen die tijd genoeg opzij gelegd te hebben, als het zo ver is, de 58 staat hoog op mijn verlanglijst, of een 60, maar ja, da's weer een jaar langer sparen ;)

walter-
Berichten: 104
Lid geworden op: do 11 nov 2021, 17:48

Re: Wie kent nog toestellen met deze eigenschappen?

Berichtdoor walter- » wo 19 jan 2022, 23:42

Niet alleen volgens jou....
Voor de volledigheid ook nog het label Gastroback voor Duitsland en midden- en Oosteuropa.
en nog vollediger: Riviera & Bar verkoopt zo ook in het Franstalige gebied: https://www.vandenborre.be/espressomach ... bar-ce862a Voorlopig de laagste prijs die ik ooit zag...(ik vermoed dat ze uit hun gamma gaan...)

Gebruikersavatar
Warheart
Berichten: 337
Lid geworden op: zo 12 sep 2021, 14:53

Re: Wie kent nog toestellen met deze eigenschappen?

Berichtdoor Warheart » vr 18 mar 2022, 15:53

Zo zie je maar weer dat aan duurzame kwaliteit een prijskaartje hangt. Aan de andere kant, als iemand van een nespresso een stapje wil maken dan is zo'n sage/breville/solis wel echt een stap. Als het koffievirus toeslaat dan ga je toch weer een stap maken.

Afbeelding
Inmiddels heb ook ik een groot deel van deze, bijzondere? om maar een woord te kiezen, topic gevolgd en als 'trots' Sage gebruiker is dit bericht van Gilleko dus écht de spijker die hem op zijn kop slaat.

Ware dat ik zelf van een Dolce Gusto machine af ben gekomen en graag naar een hoger niveau koffie wilde. Daar ik zelf ook een techneut ben (wel op een heel ander vlak dan koffiemachines) heb ik inmiddels ook wel ervaren dat de gekochte Sage machine geen 20 jaar zal mee gaan en de prestaties niet blijft leveren zoals die nu doet simpelweg door "verpietering". Is de machine duur voor wat je er voor terug krijgt? Daar heb ik zelf onvoldoende kennis voor en daarin geloof ik de "oude rotten" en professionals van dit forum meteen in. Wel is mijn eigen leercurve met de Sage begonnen en leer ik steeds weer wat nieuws bij verandering Puck Prep en dergelijke. Ieder zijn eigen leerweg en ikzelf zal du zeker niet de goedkoopste hebben. :lol: (wat ik ook al geaccepteerd heb)

Waar de Sage voor mij wel een heel stuk beter handelbaar mee is geworden, is met de aanschaf van een fatsoenlijke bonenmaler (en uiteraard spelen bonen een rol, maar die kocht ik al na de eerste kilo supermarkt zooi snel lekker vers). De geïntegreerde bonenmaler van de Sage zelf is echt bedroevend slecht, maar daar heeft TS met een Dual Boiler niks mee te maken. Ben wel benieuwd wat voor maler je gebruikt in combinatie met je Dual Boiler Sage?

Een deel van de Sage zijn duurzaamheid hangt (denk ik) ook samen met het onderhouden van je machine. Uiteraard geldt dit voor elke machine, maar met de weet dat hier wat meer plastic en dergelijke gekkegeit in en aan zit, zal ik extra voorzichtig moeten zijn en de machine "extra" goed moeten onderhouden, in de hoop dat ik er wat jaartjes mee mag spelen.

Ik zal nog wel een tijdje op dit forum te vinden zijn, dus de uiteindelijke levensduur van de Sage, noem het maar onderbouwde input voor het forum, zal vanuit mij voor de Sage Barista Pro Touch ook nog wel voorbij komen in de toekomst.

Hou jij hem ook bij voor de Dual Boiler? Al is het maar voor extra forum - input ;)
Coffee, sleep, Coffee, repeat

Jd gouda
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 08 dec 2021, 19:59

Re: Wie kent nog toestellen met deze eigenschappen?

Berichtdoor Jd gouda » vr 18 mar 2022, 21:45

Hier ook een sage gebruiker. Niet ontevreden tot nog toe.
Wat versta jij onder extra onderhoud?

Jd gouda
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 08 dec 2021, 19:59

Re: Wie kent nog toestellen met deze eigenschappen?

Berichtdoor Jd gouda » vr 18 mar 2022, 21:45

Hier ook een sage gebruiker. Niet ontevreden tot nog toe.
Wat versta jij onder extra onderhoud?


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten

cron