Re: La Marzocco Linea Mini
221Ik ben hierdoor nu een nog gelukkiger mens, want ik weet nu dat ik geen scace of VST refractometer hoef te kopen. Gewoon brouwen en tong en gehemelte doen de rest.
️

Exact.gilleko B. schreef: do 17 nov 2022, 10:37 Ik ben hierdoor nu een nog gelukkiger mens, want ik weet nu dat ik geen scace of VST refractometer hoef te kopen. Gewoon brouwen en tong en gehemelte doen de rest.
️
Geinig, ik dacht al verwarmt de stoomboiler het water niet voor voor de brewboiler en kan de machine daar dan in één keer ook zonder na een firmware update? Ja dus..., maar wel met wat minder constante temperatuur blijkbaar.Ypuh schreef: do 17 nov 2022, 10:04 Op Kaffee-Netz is er iemand die een Scace kocht en willekeurig wat metingen uitgevoerd heeft. Hij heeft de Linea Mini aangeschaft om, je verzint het niet, de stoomboiler uit te schakelen en enkel espresso's te maken. Die functie was wat hem onlangs over de streep trok.
Zijn betoog bestaat uit meerdere metingen en posts. Er komen 2 dingen in naar voren:
1. Dat je een willekeurig persoon geen precisieinstrument moet geven
2. Dat de Linea Mini niet zo stabiel is als je de stoomboiler permanent uitschakeld
De brewboiler heeft het voorverwarmde water dus wel nodig om zo constant te zijn, maar laat ook duidelijk zijn dat deze poster (hoe goedbedoeld dan ook) ook geen idee heeft hoe je een experiment uitvoert en data presenteert met onderbouwde conclusies.
Exact! Gewoon brouwen!gilleko B. schreef: do 17 nov 2022, 10:37 Ik ben hierdoor nu een nog gelukkiger mens, want ik weet nu dat ik geen scace of VST refractometer hoef te kopen. Gewoon brouwen en tong en gehemelte doen de rest.