Een goede deal.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6468
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Een goede deal.

Berichtdoor cremalover » zo 04 okt 2020, 11:26

Erzijn er die een Flojet gebruiken. Externe watertank. Heb ik me nooit in verdiept. Ik vermoed dat er een pomp bij nodig is.
Maar een Pompei is een 100% horecamachine die van 1 tot 5 groeps leverbaar zijn.
Boiler wordt gevoed vanuit de waterleiding.
Als de voeler geen water voelt wordt een magneetklep geopend en stroomt water met leidingdruk de boiler binnen.
Zelfde als bij mijn Strega destijds.
Een flojet is niet meer of minder dan een pomp die aanslaat bij een drukval in de leiding. De modernere machines hebben een voeler icm met een magneetklep. De oudere machines hebben een handvulling en geen electronica als zodanig...
Cheers, TY
Flojetr wordt gebruikt icm een externe watertank. Die gasten hebben geen vast water ter beschikking. Bijvoorbeeld als de machine in de woonkamer staat.
Mij ontgaat de zin er van. Het enige echte voordeel van een lever is het ontbreken van een pomp en pompgeluid. Smaaktechnisch valt het verschil wel mee.

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Een goede deal.

Berichtdoor Marcje » zo 04 okt 2020, 11:54


Boiler wordt gevoed vanuit de waterleiding.
Als de voeler geen water voelt wordt een magneetklep geopend en stroomt water met leidingdruk de boiler binnen.
Zelfde als bij mijn Strega destijds.

Ah, zo werkt die van mij nu ook :-)
dus...

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15190
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Een goede deal.

Berichtdoor fransg » zo 04 okt 2020, 12:05

Een goede deal is als je de machine koopt die je graag wilde hebben, bij een leverancier waar je een prettig contact mee hebt en die je daarom de verkoop en de winst ook van harte gunt.

Leven en laten leven.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6468
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Een goede deal.

Berichtdoor cremalover » zo 04 okt 2020, 12:20

Een goede deal is als je de machine koopt die je graag wilde hebben, bij een leverancier waar je een prettig contact mee hebt en die je daarom de verkoop en de winst ook van harte gunt.

Leven en laten leven.
Op zich een goede instelling. Uit ervaring is mij echter gebleken dat leveranciers mij vaak niet de te verwachten service gunnen.
Het is vaak ook eenrichtingsverkeer.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15190
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Een goede deal.

Berichtdoor fransg » zo 04 okt 2020, 12:27

Mijn ervaring is anders. Ik kocht laatst een wasmachine, vroeg aan de telefoon niet eens wat voor merk of type het zou worden, "breng maar" en de machine doet het perfect. De factuur kwam alleen steeds niet. Blijkt dat deze machine gisteren in de aanbieding zou komen met 20% korting DUS wachtten ze gewoon 3 weken met mij de factuur toezenden.

https://woordenpraat.blogspot.com/2020/ ... lasse.html

Beleefd aanbevolen: Expert Bushoff te Amsterdam
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Tekork
Berichten: 513
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 22:21
Locatie: Emmeloord

Re: Een goede deal.

Berichtdoor Tekork » zo 04 okt 2020, 12:41

Een goede deal bereik je als koper en verkoper beide tevreden zijn. En zoals de anderen al aangeven, stel de vraag: wat vind je belangrijk aan een leverancier naast de prijs?
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”

Dirk483
Berichten: 18
Lid geworden op: di 14 jun 2016, 21:47

Re: Een goede deal.

Berichtdoor Dirk483 » zo 04 okt 2020, 14:01



Ik vraag mij af of iemand zicht heeft op dit percentage. Mogelijk degenen die in de handel zitten wel. Alleen zou ik dat niet delen wanneer ik hun was. Ik kan mij ook voorstellen dat er prijs afspraken zijn met fabrikanten. Misschien is het interessanter om te weten wat je zelf voor een machine over hebt. Vanuit dat gegeven rond bellen of er een passende aanbieding is. En stel dat iemand zegt dat het percentage 5% is. Wat heb je daaraan? Dan nog zegt dat niet dat ieder bedrijf bereid is om deze korting te geven.
Is ook zo. Andere kant: ik voel er ook weinig voor in te zetten op een niet realistisch verhaal. Als mij duidelijk is dat een korting van 5% haalbaar is kan is beslissen of ik met een leverancier die niet mee wil in zee ga of dat ik verder wil shoppen..

Dirk483
Berichten: 18
Lid geworden op: di 14 jun 2016, 21:47

Re: Een goede deal.

Berichtdoor Dirk483 » zo 04 okt 2020, 14:09

Een goede deal is als je de machine koopt die je graag wilde hebben, bij een leverancier waar je een prettig contact mee hebt en die je daarom de verkoop en de winst ook van harte gunt.

Leven en laten leven.
Waarom werkt dat bij een koelkast anders? Of bij een pak suiker? De melkboer op de hoek niet verdwenen omdat zijn service niet deugde. Verre van dat. De contacten hadden zelfs een grote sociale functie. Geldt ook voor de buurtsuper..
Ooit hebben we besloten dat we ook wel een stukje willen omfietsen omdat de folder van de grootgrutter ons daartoe lokte..
En daarom ben ik op zoek naar wat een goede faire onderhandeling zou kunnen zijn bij de aanschaf voor een bedrag van 5 televisies

Dirk483
Berichten: 18
Lid geworden op: di 14 jun 2016, 21:47

Re: Een goede deal.

Berichtdoor Dirk483 » zo 04 okt 2020, 14:11

Een goede deal bereik je als koper en verkoper beide tevreden zijn. En zoals de anderen al aangeven, stel de vraag: wat vind je belangrijk aan een leverancier naast de prijs?
Is ook waar.. mijn punt is dat factor prijs niet echt als een concurrentiefactor wordt beschouwd..

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15190
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Een goede deal.

Berichtdoor fransg » zo 04 okt 2020, 14:24

Waarom werkt dat bij een koelkast anders?
Dat heb ik geheel niet beweerd. Mijn koelkast komt van dezelfde leverancier, ook daarbij heb ik de keuze voor merk en type geheel aan de verkoper overgelaten.
Ooit hebben we besloten dat we ook wel een stukje willen omfietsen omdat de folder van de grootgrutter ons daartoe lokte..
We? Je spreekt hier namens jezelf, niet namens mij.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten

cron