Even voorstellen

1
Hoi, ik ben Kevin! Ik heb een aantal maanden rondgekeken op dit forum om te oriënteren.

Uiteindelijk heb ik gekozen voor de Crem One Dual Boiler. De maler is een San Marco 97 instant.

Ik ben een beginner en nu dus vooral aan het experimenten met bonen, temperatuur, maalgraad etc. etc..

Erg leuk om te doen en ik hoop nog veel bij te leren in de komende maanden!

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door KevinKoffie op do 18 jun 2020, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Even voorstellen

3
fransg schreef:Welkom!

Ik had nog nooit van die machine gehoord. Hoe kwam je tot de keuze voor deze?
Dank!

Ik was op zoek naar een machine met twee boilers (makkelijk voor de cappuccino) en een ingebouwde shot timer (aangezien ik een beginner ben, wel zo makkelijk).

Verder vind ik de machine een mooie mix van modern en klassiek.

Er bestaan overigens vier modellen van de Crem One (ik heb model 2), de duurste twee modellen hebben preinfusion en profiling, maar dat is nog een stap te ver voor mij nu.

Tot slot kan de firmware van de machine via USB geupdate worden, dat vind ik ook een fijne gedachte.

Kortom, deze machine heeft het gemak wat ik zoek en heeft de uitstraling die ik mooi vind!

Verstuurd vanaf mijn YAL-L21 met Tapatalk

7
HanR schreef:Crem is het moederbedrijf van onder andere Expobar. Dit is een/de nieuwe serie thuismachines.
Vrijwel zeker gaat de oude Expobar Office Leva serie verdwijnen. Dus einde Brewtus.

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk
Wat ik heb begrepen, klopt het inderdaad dat het einde Brewtus is.

10
Welkom op het forum. Veel plezier van je nieuwe machine.

Kleine tip wbt de maler. Probeer het oude opgehoopte maalsel (retentie) eruit ye krijgen na het malen. Anders drink je koffie getrokken van oud maalsel.

Koop je ook vers gebrande koffie?

Groet!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’