Nieuw forum lid: Rob

1
Goedemiddag allemaal,

Na enkele weken als "lurker" aanwezig te zijn, toch maar besloten om actief deel te nemen aan de diverse gesprekken.

Mijn naam is Rob, 47 jaar en woon in de omgeving van Eindhoven. Inmiddels ca. 15 jaar aan de Nespresso en al geruime tijd besloten om over te stappen naar echte espresso. Door omstandigheden kwam het er iedere keer (financieel) niet van, maar nu gaat het toch eindelijk gebeuren 8-)

Ik werk voornamelijk vanuit huis (al ruimschoots voor de lockdown's). 's Ochtends begin ik met 1 of 2 cappuccino's en gedurende de ochtend 3-4 espresso's. In de middag nog eens 3-4 en 's avonds (na het eten) nog 2 espresso's. Mijn vrouw drinkt overigens geen koffie, maar is daarentegen wel de aanjager voor de aanschaf van een nieuwe espesso machine. Over enkele weken wordt onze nieuwe keuken geplaatst en zij heeft liever een echte machine ipv "zo'n lelijk cupjes ding" (zoals zij het noemt).

Mede dankzij dit forum ben ik al heel wat wijzer geworden, maar heb nog genoeg te leren en daar kijk ik echt naar uit. De reis naar een goede espresso (ik laat "perfecte" nog wel enige tijd achterwege) heb ik nu al zin in.
Onlangs begonnen aan mijn zoektocht naar een machine en zoals zo vaak, is mijn beoogde budget reeds enkele malen verrruimt. (van 1.100 naar 1.500 voor de machine)

- Geen Rancilio Silvia of Gaggia Classic vanwege het model (persoonlijke smaak)
- Push & Go hendels hebben de voorkeur boven draaiknoppen
- PID
- Opwarmtijd niet van groot belang (machine wordt op smart plug aangesloten en blijft overdag gewoon aan)
- Stoompijpje
- Heet water niet nodig (maar zit er vaak al standaard op)
- Nieuwe aanschaf (geen tweedehands ivm teveel negatieve ervaringen in het verleden)

Hoewel mijn zoektocht nog niet voorbij is, overweeg ik momenteel deze machines:
Profitec Pro 300: niet de mooiste, goede kwaliteit, dual boiler
Bezzera Magica S PID: looks, push & go, degelijke kwaliteit

De molen wordt naar alle waarschijnlijkheid een Eureka Mignon Specialita. En daarnaast het overige gereedschap zoals verdeler, tamper + mat, weegschaal (Timemore Black Mirror), etc. Hopelijk kan ik ergens wat combinatie-voordeel scoren ;)

Nu ik een forum account heb, zal ik mij her en der in de diverse gesprekken mengen ;)

Re: Nieuw forum lid: Rob

7
Bedankt voor het warme welkom!
Dirk Jan schreef: Welkom lurker, je hebt al aardig je huiswerk gedaan. Plezier!
Mede dankzij dit forum :)
gilleko B. schreef: Leuk, en een vrouw die om haar moverende redenen de wens heeft geuit dat je upgrade gaat doen
Afbeelding
Afbeelding
. IJzer smeden als het heet is. Ben benieuwd wat je set up wordt.

Afbeelding
Tja, als het aan haar lag dan stond ie er al en kocht ze een machine enkel op looks :D Maar ik doe liever eerst wat onderzoek voordat ik ca. 2.000 EUR ga uitgeven.
Marcje schreef: Welkom! Ik woon ook in de omgeving Eindhoven en heb wel wat ervaring met Bezzera’s (Magica gehad, nu een Strega) en Eureka malers.
We kunnen anders wel een keer een bakkie doen ;-)
Waalre is inderdaad vrij dichtbij Marc. Zo´n lever/handhevel(?) lijkt mij dat het nóg een extra dimentie geeft aan de bereiding. Mooi hoor!
En wie weet, stuur ik je wel eens een PB om te leren van een ervaringsdeskundige ;)

Re: Nieuw forum lid: Rob

10
HeinK schreef: za 02 apr 2022, 13:41 Welkom op het forum. Ik weet niet of het nog kan, maar het is misschien een idee om in de nieuwe keuken de voorbereiding voor vaste wateraansluiting en afvoer mee te nemen!
Wateraansluiting en afvoer is reeds voorzien.
De coffee-corner komt in de kastenwand met hierin verwerkt vaatwasser, stoomoven en vriezer die eveneens op vaste wateraansluiting en afvoer zijn aangesloten. Eventueel extra aansluiting voor de nieuwe machine zal geen probleem mogen zijn (denk ik). Maar voorlopig zal een basis machine met reservoir ruimschoots voldoende zijn. :)