Nieuw forum lid: Rob

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
R0B

Nieuw forum lid: Rob

Berichtdoor R0B » vr 01 apr 2022, 16:54

Goedemiddag allemaal,

Na enkele weken als "lurker" aanwezig te zijn, toch maar besloten om actief deel te nemen aan de diverse gesprekken.

Mijn naam is Rob, 47 jaar en woon in de omgeving van Eindhoven. Inmiddels ca. 15 jaar aan de Nespresso en al geruime tijd besloten om over te stappen naar echte espresso. Door omstandigheden kwam het er iedere keer (financieel) niet van, maar nu gaat het toch eindelijk gebeuren 8-)

Ik werk voornamelijk vanuit huis (al ruimschoots voor de lockdown's). 's Ochtends begin ik met 1 of 2 cappuccino's en gedurende de ochtend 3-4 espresso's. In de middag nog eens 3-4 en 's avonds (na het eten) nog 2 espresso's. Mijn vrouw drinkt overigens geen koffie, maar is daarentegen wel de aanjager voor de aanschaf van een nieuwe espesso machine. Over enkele weken wordt onze nieuwe keuken geplaatst en zij heeft liever een echte machine ipv "zo'n lelijk cupjes ding" (zoals zij het noemt).

Mede dankzij dit forum ben ik al heel wat wijzer geworden, maar heb nog genoeg te leren en daar kijk ik echt naar uit. De reis naar een goede espresso (ik laat "perfecte" nog wel enige tijd achterwege) heb ik nu al zin in.
Onlangs begonnen aan mijn zoektocht naar een machine en zoals zo vaak, is mijn beoogde budget reeds enkele malen verrruimt. (van 1.100 naar 1.500 voor de machine)

- Geen Rancilio Silvia of Gaggia Classic vanwege het model (persoonlijke smaak)
- Push & Go hendels hebben de voorkeur boven draaiknoppen
- PID
- Opwarmtijd niet van groot belang (machine wordt op smart plug aangesloten en blijft overdag gewoon aan)
- Stoompijpje
- Heet water niet nodig (maar zit er vaak al standaard op)
- Nieuwe aanschaf (geen tweedehands ivm teveel negatieve ervaringen in het verleden)

Hoewel mijn zoektocht nog niet voorbij is, overweeg ik momenteel deze machines:
Profitec Pro 300: niet de mooiste, goede kwaliteit, dual boiler
Bezzera Magica S PID: looks, push & go, degelijke kwaliteit

De molen wordt naar alle waarschijnlijkheid een Eureka Mignon Specialita. En daarnaast het overige gereedschap zoals verdeler, tamper + mat, weegschaal (Timemore Black Mirror), etc. Hopelijk kan ik ergens wat combinatie-voordeel scoren ;)

Nu ik een forum account heb, zal ik mij her en der in de diverse gesprekken mengen ;)

fransg

Re: Nieuw forum lid: Rob

Berichtdoor fransg » vr 01 apr 2022, 16:56

Welkom Rob!
LONDINIUM R24 - etzMAX - Baratza Forté - COMPAK R120-> GRRR - Mignon XL - PUQpress - Pavoni - FZ94 - Tonino

GuidovW

Berichtdoor GuidovW » vr 01 apr 2022, 17:35

Welkom Rob. :D
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Dirk Jan

Berichtdoor Dirk Jan » vr 01 apr 2022, 19:00

Welkom lurker, je hebt al aardig je huiswerk gedaan. Plezier!
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

gilleko B.

Berichtdoor gilleko B. » za 02 apr 2022, 10:18

Leuk, en een vrouw die om haar moverende redenen de wens heeft geuit dat je upgrade gaat doen. IJzer smeden als het heet is. Ben benieuwd wat je set up wordt.

Marcje

Berichtdoor Marcje » za 02 apr 2022, 11:21

Welkom! Ik woon ook in de omgeving Eindhoven en heb wel wat ervaring met Bezzera’s (Magica gehad, nu een Strega) en Eureka malers.
We kunnen anders wel een keer een bakkie doen ;-)
dus...

R0B

Berichtdoor R0B » za 02 apr 2022, 13:32

Bedankt voor het warme welkom!
Welkom lurker, je hebt al aardig je huiswerk gedaan. Plezier!
Mede dankzij dit forum :)
Leuk, en een vrouw die om haar moverende redenen de wens heeft geuit dat je upgrade gaat doenAfbeeldingAfbeelding. IJzer smeden als het heet is. Ben benieuwd wat je set up wordt.

Afbeelding
Tja, als het aan haar lag dan stond ie er al en kocht ze een machine enkel op looks :D Maar ik doe liever eerst wat onderzoek voordat ik ca. 2.000 EUR ga uitgeven.
Welkom! Ik woon ook in de omgeving Eindhoven en heb wel wat ervaring met Bezzera’s (Magica gehad, nu een Strega) en Eureka malers.
We kunnen anders wel een keer een bakkie doen ;-)
Waalre is inderdaad vrij dichtbij Marc. Zo´n lever/handhevel(?) lijkt mij dat het nóg een extra dimentie geeft aan de bereiding. Mooi hoor!
En wie weet, stuur ik je wel eens een PB om te leren van een ervaringsdeskundige ;)

ErikvW

Berichtdoor ErikvW » za 02 apr 2022, 13:37

Je mag in Helmond ook wel eens langskomen om een bakkie te doen, hoor.
Bezzera Strega - Niche Zero - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™ - Porlex Mini II - Bialetti Mokkapot

HeinK

Berichtdoor HeinK » za 02 apr 2022, 13:41

Welkom op het forum. Ik weet niet of het nog kan, maar het is misschien een idee om in de nieuwe keuken de voorbereiding voor vaste wateraansluiting en afvoer mee te nemen!

R0B

Berichtdoor R0B » za 02 apr 2022, 14:35

Welkom op het forum. Ik weet niet of het nog kan, maar het is misschien een idee om in de nieuwe keuken de voorbereiding voor vaste wateraansluiting en afvoer mee te nemen!
Wateraansluiting en afvoer is reeds voorzien.
De coffee-corner komt in de kastenwand met hierin verwerkt vaatwasser, stoomoven en vriezer die eveneens op vaste wateraansluiting en afvoer zijn aangesloten. Eventueel extra aansluiting voor de nieuwe machine zal geen probleem mogen zijn (denk ik). Maar voorlopig zal een basis machine met reservoir ruimschoots voldoende zijn. :)

Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”