Wat doen jullie voor de kost?

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
AnnemarieTiemes
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 05 mar 2008, 19:28

Re: Wat doen jullie voor de kost?

Berichtdoor AnnemarieTiemes » wo 10 sep 2008, 16:14

Wow, dat klinkt goed! en dat: "...en wat whisky" maakt me ook nieuwsgierig, hoe stel ik me dat voor? :P
Samen met een vriend die kok is, doen we op aanvraag whiskydiners. Een 6-of meer gangendiner, waarbij in elke gang een whisky gebruikt wordt,die daarnaast ook geserveerd wordt. En dat serveren en de uitleg over de whisky en het waarom in dit gerecht doe ik dan weer. Kost wat research, maar aangezien ik ook enthousiast whiskydrinker ben, is het heel goed te doen ;)
Barista level 1 en 2
Nationaal Coordinator SCAE Netherlands

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Wat doen jullie voor de kost?

Berichtdoor Spironski » wo 10 sep 2008, 18:32

WHAAAAAA! Dat wil ik oooook!!! :D
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Gebruikersavatar
oxxo
Berichten: 245
Lid geworden op: ma 21 jan 2008, 02:28
Contacteer:

Re: Wat doen jullie voor de kost?

Berichtdoor oxxo » do 11 sep 2008, 11:00

Tot einde 2007 staal en beton constructies voor bouw en industrie ontworpen. ca.20 jaar en zo´n duizend werken. Daarbij ook (incident)onderzoek en soms wat controlewerk. Om div. gronden begin 2008 keuze gemaakt om voor 100% voor ons eigen retailbedrijf te gaan. Als we een mooie site hebben en de verbouwing achter de rug is zal ik em hier ´s lanceren.
Er gaat niets boven morgen.

Beanmeup
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 22 sep 2008, 10:50
Locatie: Amsterdam

Re: Wat doen jullie voor de kost?

Berichtdoor Beanmeup » wo 24 sep 2008, 11:34

Goedemorgen,

Mathijs Olij werkzaam als exportmanager bij een display fabrikant voor de optiekmarkt. Top Vision Group beheren 80% van de wereldmarkt als het neerkomt op beveiligde display presentaties. A-merk binnen de branch en te bewonderen in alle ketens Pearle's Eye Wishes Hans Anders en in veel zelfstandigen opticiens.

Carriere begonnen in 1998 in Kazakhstan opbouw van een indoor karting center, en reorganisatie van dit amusementen complex in Almaty (voormalig hoofdstad KZ). Nogsteeds onderhoud ik nauwe banden met mijn vriendenkring daar....Kazakhstan & Kazakhen is SUPER...vooral Almaty.
Daarna teruggekomen en terrechtgekomen bij Mycom en vervolgens 3 jaar bij Dell BV (2000-2003). Software (anti-spam) bedrijf opgebouwd als divisie van Norman Antivirus (2003-2005). In de tussentijd een klein bedrijfje opgezet voor mijn vrouw http://www.toitou.nl" onclick="window.open(this.href);return false; welke Centraal-Aziatische goederen importeert. Uit de IT naar retail voor de IJsvogelgroep (Boerenbond, Welkoop,Pet's Place, Dierenland). Spaanse tak Pet's Place opgezet (Barcelona), eindverantwoordelijk voor de organisatie van roadshows voor platform Blijf!(TV & Internet-formule over welzijn van je eigen huisdier (Blijf! is inmiddels Dierz.nl geworden)), coordinatie transitie formule Dierenland naar Pet's Place (2005-2007).

Nu dus in de optiekmarkt verzeild maar ooit zal ik de koffiemarkt professioneel betreden danwel in hoog segment. Time will tell :-)
VBM Super Domobar (1997 restored), Elektra Micro Casa S1 (copper lever machine 1983), ECM Best (grinder), Saeco NA2001 (Nespresso), Probat/Emmericher Machinenfabrik von Gimborn & Co. K. -G- type PR III E 500 M (1958 sample roaster).

AlecGold
Berichten: 6
Lid geworden op: za 18 okt 2008, 15:51

Re: Wat doen jullie voor de kost?

Berichtdoor AlecGold » wo 22 okt 2008, 09:23

bij voorkeur doe ik natuurlijk niets.
Nou ja, niets anders dan koffie tappen ;)
Maar dat is een vrij moeilijke combinatie omdat met niets doen er ook geen koffie in de molen komt :P
Dus ben ik tot die tijd een ZZP-er en geef ik bedrijven advies over het aanvragen van subsidies.
En ik help ze met aanvragen en geef ik advies over het verantwoorden verantwoorden.

niXnut
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 26 okt 2008, 08:41

Re: Wat doen jullie voor de kost?

Berichtdoor niXnut » di 28 okt 2008, 20:37

senior netwerkbeheerder van een gemeente en de ambtenaren pleur meer dan zat. Overdag thee en thuis een lekkere espresso of cappuccino van eigen makelijk......heerlijk
Bezzera BZ07 DE (Electronic) - Mazzer Mini Manual - Espro click tamper

Richard
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 27 okt 2008, 16:19

Re: Wat doen jullie voor de kost?

Berichtdoor Richard » zo 02 nov 2008, 19:43

Ik ben Richard, en al geruime tijd actief 'in de koffie'. 25 jaar geleden (en ik ben pas 41) begonnen bij een Italiaanse ijssalon, waar de oude 'nonno' wel was gecharmeerd van mijn bediening van de espressomachine; een fraaie Faema P6. Als een van de weinige mocht ik 's ochtends zijn macchiato maken. Jaren later ben ik gaan werken voor een coffee consultent uit Oss, JuVe genaamd. Hij was importeur van Bristot en Caffe Caffe, en Sotech apparatuur. Later is dat bedrijfje overgenomen door Cook & Boon Coffee, koffiebrander uit Breda. Ik ben meeverhuisd en heb daar 8 jaar met veel plezier gewerkt als onderhouds-plaatsingsmonteur van professionele espressomachines. Genoeg van al het gezeik en gestress op de weg ben ik in november 2006 mijn eigen koffiespecialiteitenwinkel begonnen. Erg gewaagd, maar het risico blijkt goed uit te pakken; inmiddels al twee jaar open. In de winkel verkoop ik apparatuur en accessoires, koffiebonen, thee, en serveer ik natuurlijk ook (steeds meer) uitstekende espressi en cappuccini. 2-groeps Mirage Idrocompresso Veloce en twee Mahlkonig K30.
Wees welkom als je eens in Oss bent.

Richard.

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Wat doen jullie voor de kost?

Berichtdoor Spironski » zo 02 nov 2008, 21:46

Richard, welkom hier! We kunnen je expertise vast goed gebruiken. En mooooie apparatuur heb je!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Gebruikersavatar
original andalucia
Berichten: 228
Lid geworden op: do 03 jan 2008, 18:10
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Re: Wat doen jullie voor de kost?

Berichtdoor original andalucia » zo 02 nov 2008, 23:27

welkombij het forum. Als ik goed lees dan verkoop je dus espresso en zo .... :roll:
Cafes Castel en andere Spaanse producten in de Spaanse Winkel

Gebruikersavatar
Aadje
Berichten: 445
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 15:21

Re: Wat doen jullie voor de kost?

Berichtdoor Aadje » ma 03 nov 2008, 08:38

leuk je gister gesproken te hebben, weet ik ook wel gezicht erbij hoort :)
Speedster | SuperJolly | et al.


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron