Wat drink je nu?

Gebruikersavatar
ronald22
Berichten: 583
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 00:47

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor ronald22 » vr 04 mar 2022, 09:30

Net de laatste Papua Nieuw Guinea op die ik groen had gekocht bij pti en zelf had gebrand. Echt heerlijk.
Kan ook niet anders met een Strega :-;
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

RoosW
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor RoosW » vr 04 mar 2022, 09:34

Ja, hopelijk mag ik vandaag naar huis, had een bloeding die (nog steeds) niet stopt.
De koffie hier is niet te hachellen! Maar dat is universeel voor ziekenhuizen en overheidsinstellingen naar het schijnt 😜
Ik hobbel zo naar het 'vrije mensen' restaurant, ook knudde koffie, maar een drinkbare cappuccino 😁

Gebruikersavatar
Joeyvn
Berichten: 80
Lid geworden op: za 11 mei 2019, 16:26

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Joeyvn » vr 04 mar 2022, 09:37

Ik ben vanochtend van de Black Betty (HK) naar de Onyx Blend van brandzaak geswitched… eerste shotje was prima.

Volgens mij zitten beide blends wel in dezelfde hoek qua profiel en sterkte. Die hoek kan mij wel bekoren. Donker en sterk.

manduca
Berichten: 903
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor manduca » vr 04 mar 2022, 10:35

Sebastiaan van Pommeren is de zoon van de toenmalig eigenaar van van Pommeren. Hij is koffielab begonnen. Maar sinds een paar jaar heeft hij de zaak overgenomen van zijn ouders, en heeft hij geen tijd meer om zelf te branden. Koffielab is toen gedtopt. Er wordt nog wel gebrand (onder zijn toeziend oog), maar veel minder uitgebreid.

Geen branddatum is wel gek. Wellicht een ommissie bij het verpakken. Want als ik daar koffie haal staat er altijd de datum op.
Ik ga wel altijd voor hun specialty (witte zakjes).
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15190
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor fransg » vr 04 mar 2022, 11:19

Ja, hopelijk mag ik vandaag naar huis, had een bloeding die (nog steeds) niet stopt.
Hopelijk alles spoedig onder controle en huiswaarts
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Youssef
Berichten: 315
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 22:21
Locatie: Amsterdam

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Youssef » vr 04 mar 2022, 17:43

Heb nu de Brazil Colombia blend van giraffe roasters. Beetje teleurstellend. Heb t idee dat ze beide tegelijk gebrand hebben, oneven gebrande boontjes sommige toch echt wat te donker.. nee absoluut niet voor herhaling
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5653
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor gilleko B. » vr 04 mar 2022, 18:08

Ja, hopelijk mag ik vandaag naar huis, had een bloeding die (nog steeds) niet stopt.
Hopelijk alles spoedig onder controle en huiswaarts
Ja sneu om dit te lezen, maar als alles weer goed en fijn is, is er extra reden om het leven te vieren. Dan kan ook weer met goede koffie. Op naar een voorspoedig herstel.

Afbeelding


Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5653
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor gilleko B. » vr 04 mar 2022, 18:11

Sebastiaan van Pommeren is de zoon van de toenmalig eigenaar van van Pommeren. Hij is koffielab begonnen. Maar sinds een paar jaar heeft hij de zaak overgenomen van zijn ouders, en heeft hij geen tijd meer om zelf te branden. Koffielab is toen gedtopt. Er wordt nog wel gebrand (onder zijn toeziend oog), maar veel minder uitgebreid.

Geen branddatum is wel gek. Wellicht een ommissie bij het verpakken. Want als ik daar koffie haal staat er altijd de datum op.
Ik ga wel altijd voor hun specialty (witte zakjes).
Hij had ook deze kleine cappucinno kopjes die erg fijn drinken.Afbeelding

Afbeelding


RoosW
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor RoosW » vr 04 mar 2022, 18:47

Ja, hopelijk mag ik vandaag naar huis, had een bloeding die (nog steeds) niet stopt.
Hopelijk alles spoedig onder controle en huiswaarts
Ja sneu om dit te lezen, maar als alles weer goed en fijn is, is er extra reden om het leven te vieren. Dan kan ook weer met goede koffie. Op naar een voorspoedig herstel.

Afbeelding
Na 5 dagen eindelijk thuis, bloeding onder controle, maar wel met de mededeling dat bij de eerste verschijnselen we direct weer contact met het ziekenhuis moeten opnemen.
Tjonge 1 onderzoekje, wat er al niet allemaal mis kan gaan..

Vanmiddag thuis, direct de Giotto aan geslingerd en een enorme Americana geslurpt, oh man, wat heb ik goede koffie gemist!!!

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5653
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor gilleko B. » vr 04 mar 2022, 18:48

Hopelijk alles spoedig onder controle en huiswaarts
Ja sneu om dit te lezen, maar als alles weer goed en fijn is, is er extra reden om het leven te vieren. Dan kan ook weer met goede koffie. Op naar een voorspoedig herstel.

Afbeelding
Na 5 dagen eindelijk thuis, bloeding onder controle, maar wel met de mededeling dat bij de eerste verschijnselen we direct weer contact met het ziekenhuis moeten opnemen.
Tjonge 1 onderzoekje, wat er al niet allemaal mis kan gaan..

Vanmiddag thuis, direct de Giotto aan geslingerd en een enorme Americana geslurpt, oh man, wat heb ik goede koffie gemist!!!
Haha goed gedaan!!!

Afbeelding



Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron