Re: Strega vs londenium smaak verschil

12
Toen ik vorig jaar lid werd van dit forum, was het mijn wens om een Strega aan te schaffen. Het werd een Rocket. Ben ik heel blij mee. Maar als ik de naam Strega zie of hoor, slaat m’n hart telkens een keertje over (figuurlijk dan)!

Misschien.... op een dag....

Ot: heb ik niks zinvols bij te dragen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

13
omeCo schreef: vr 21 mei 2021, 19:38 Toen ik vorig jaar lid werd van dit forum, was het mijn wens om een Strega aan te schaffen. Het werd een Rocket. Ben ik heel blij mee. Maar als ik de naam Strega zie of hoor, slaat m’n hart telkens een keertje over (figuurlijk dan)!

Misschien.... op een dag....

Ot: heb ik niks zinvols bij te dragen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Best zinvol! De passie, de interesse, mooi dat de Strega na al die (10 denk ik?) jaren van zijn bestaan nog meespeelt.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

15
Iedere machine heeft zijn dingen. Het is altijd even wennen. Des te meer vanzelf gaat, des te minder je kunt beïnvloeden.
Mooie van londinium is dat je alles kunt aan en uitzetten en spare parts geen probleem zijn. De Strega is door zijn kleine boiler en HX niet in staat om zonder de verwarmingselementen in de groep goed te functioneren. Bij mij was er destijds 1 stuk gegaan, ik kreeg de koffie niet meer goed op smaak wat ik niet begreep. Toen zag ik via de wemo het stroomverbruik dat iets lager was dan voorheen en begon er bij mij en lichtje te branden. Multimeter erbij en een elementje was stuk.
De elementjes worden door bezzera alleen per 2 verkocht, prijzig vond ik en lastig te krijgen. Uiteindelijk heeft kafko mij er 1 kunnen verkopen die nog in een la lag. Het is een elementje van een bepaalde pavoni horeca machine.

Enfin, lang verhaal kort. Ga je voor een 2e hands strega? Controleer die elementjes. Neem een wemo oid mee die stroomopname laat zien. Tijdens opwarmen gaat het element aan (1300 watt?) + 2x 50 watt voor de elementjes. Totaal opname moet boven 1400 watt uitkomen als het goed werkt. Deze wattage doe ik uit mijn hoofd, maar voor de zekerheid even nakijken wat de totale opname is. De 100 watt voor de elementen weet ik bijna zeker van dat het klopt.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

18
Destijds waren ze 75 euro. Dit is een mooie prijs en valt nu mee. Nog steeds te duur voor wat ze kosten overigens, gaan een paar maal over de kop. Heb toen heel veel gezocht. Soortgelijk wordt ook in 3D printers gebruikt maar kon niet de juiste diameter vinden.
Fijn dat ze nu bij elektros worden verkocht voor deze prijs!
Elementje kan altijd stuk, of hij nou een jaar oud is of 5...
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’