De LONDINIUMs afdeling

PPP
Berichten: 12
Lid geworden op: di 28 nov 2023, 11:31
Locatie: Heiloo

Re: De LONDINIUMs afdeling

Berichtdoor PPP » vr 10 mei 2024, 12:11

Ik ga zeker verse koffie proberen. De eerste prio is de Vectis helemaal op orde krijgen voordat ik verder ga experimenteren. Zit al maanden in de wachtstand voor een nieuwe cylinder / zetgroep. Nu ben ik iedere 2-3 weken mijn groep aan het demonteren en vet de poreuze wand in, totdat het water er weer aan de bovenkant uitkomt en er geen druk onder meer wordt opgebouwd…

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15242
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: De LONDINIUMs afdeling

Berichtdoor fransg » vr 10 mei 2024, 12:27

Zit al maanden in de wachtstand voor een nieuwe cylinder / zetgroep.
Kun je nagaan hoe Reiss zich voelt, die wil dringend 100 machines uitrusten met de nieuw gegoten groep en jij kunt intussen met af en toe een likje vet gewoon blij en ongestoord je lekkere espresso's zetten ;-)

Geen wonder dat je zo tevreden bent!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6484
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: De LONDINIUMs afdeling

Berichtdoor cremalover » vr 10 mei 2024, 13:30

Ik dacht dat het probleem bij de maler lag?

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15242
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: De LONDINIUMs afdeling

Berichtdoor fransg » vr 10 mei 2024, 13:35

Ik moet HEEL diep door het stof…. sorry Aan iedereen de stelring zat gewoon los🙃.
Ja klopt het lag aan de maler maar in een aantal gevallen voorziet Reiss een machine van de nieuwste zetgroep die van binnen gladder is.

Waarschijnlijk is dit er zo een, alleen zorgt die vergaande tegemoetkoming van Reiss er dan weleens voor dat men zich JUIST extra luid gaat beklagen omdat men de toegezegde extra service NU METEEN wil krijgen.

Komt overal voor. Ik had laatst op kantoor een huurder die zich beklaagde dat een vervangende douchedeur nu al een JAAR lang op zich liet wachten. Dit terwijl ze er nog maar net 6 maanden woont!

:lol:
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
ErikvW
Berichten: 680
Lid geworden op: di 21 dec 2021, 22:21
Locatie: Helmond

Re: De LONDINIUMs afdeling

Berichtdoor ErikvW » vr 24 mei 2024, 11:37

Mijn portafilter zit nog vast in de hel die de douane heet. Zaterdag gaat mijn Strega het nest verlaten. Heeft er iemand in de omgeving Eindhoven een paar dagen een portafilter handle te leen voor een paar dagen - en past eender welke in de Londinium R?
Londinium R - Niche Zero - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15242
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: De LONDINIUMs afdeling

Berichtdoor fransg » vr 24 mei 2024, 14:15

Mijn portafilter zit nog vast in de hel die de douane heet.
Heb je in een eerder bericht uitgelegd over welk PF dit gaat? Ik kan het niet terugvinden.

en past eender welke in de Londinium R?
Het PF van mijn Vectis past niet op de LR hier.

De twee portafilters voor het doen van metingen passen wel op de LR.

Ik heb wel een extra PF voor de LR maar helaas wonen we niet bij mekaar om de hoek.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
ErikvW
Berichten: 680
Lid geworden op: di 21 dec 2021, 22:21
Locatie: Helmond

Re: De LONDINIUMs afdeling

Berichtdoor ErikvW » vr 24 mei 2024, 18:25

Mijn portafilter zit nog vast in de hel die de douane heet.
Heb je in een eerder bericht uitgelegd over welk PF dit gaat? Ik kan het niet terugvinden.

en past eender welke in de Londinium R?
Het PF van mijn Vectis past niet op de LR hier.

De twee portafilters voor het doen van metingen passen wel op de LR.

Ik heb wel een extra PF voor de LR maar helaas wonen we niet bij mekaar om de hoek.
Ik heb een L-R in de UK opgehaald vorig weekend. Verkoper had een aantal machines en moest van wederhelft ruimte maken. Super leuke morgen gehad met hem, zodanig dat ik de tijd vergeten was voordat ik weer weg moest om de trein te halen. In de haast was de portafilter, afgewassen en wel, in zijn droogrek blijven staan. Hij heeft deze met de post gestuurd, maar die is er dus nog niet. Tot op heden geen ramp want in kon mijn Strega nog gebruiken.

Zondag ben ik al richting Utrecht, afhankelijk van wat er volgt uit de tracking code én of je op me zit te wachten op de dag-des-herens én of je genereuze aanbod dan nog geldt én hoeveel zin ik nog heb na mijn vechtsport training, rijd ik even door - je woon in Amsterdam toch?

Dan lijkt het alsof de Vectis toch een specifieke machine is, is die groep een nieuw ontwerp?
Londinium R - Niche Zero - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15242
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: De LONDINIUMs afdeling

Berichtdoor fransg » vr 24 mei 2024, 18:42

Vectis is een geheel nieuw ontwerp.

Is op de foto’s en video’s goed te zien.

Portafilter is geschikt voor de 58mm filterbakjes die ook op de andere commerciële machines passen.

Als mijn portafilter net zo snel terugbrengt als je ‘m ophaalt is erover te praten :-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

manduca
Berichten: 903
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: De LONDINIUMs afdeling

Berichtdoor manduca » vr 24 mei 2024, 19:02

Als je toch in Utrecht bent, mag je er ook wel één van mij lenen hoor.
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13324
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: De LONDINIUMs afdeling

Berichtdoor bobbee » vr 24 mei 2024, 19:35

Ik heb nog een portafilter liggen, niet een naked portafilter. Ik gebruik die niet dus kun je lenen als je wilt.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten