Re: Man en mes

751
mutsje schreef: ma 26 dec 2022, 17:44
Ben70 schreef: ma 26 dec 2022, 15:19 ik koop alleen gesmede messen koksmessen ,en geen messen van bladstaal ,om de doodeenvoudige reden dat bladstaal messen niet de zelfde hygiëne hebben als gesmede messen .
En wat nu met de vietnamese gesmede koksmessen, die gebruiken oude veren van aanhangers en dergelijke om er prachtige carbon messen mee te fabriceren.
Een goed mes is meer dan alleen koolstof ,
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

752
gilleko B. schreef: di 27 dec 2022, 14:05Ja tekst te koop met als bonus een mes. Grappig dat je dit aanstipt, maar ik denk dat koopgedrag be- of onbewust zo wel werkt🫣
Je vat 'm ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

753
Ben70 schreef: di 27 dec 2022, 14:25
Ben70 schreef: ma 26 dec 2022, 15:19 ik koop alleen gesmede messen koksmessen ,en geen messen van bladstaal ,om de doodeenvoudige reden dat bladstaal messen niet de zelfde hygiëne hebben als gesmede messen .
En wat nu met de vietnamese gesmede koksmessen, die gebruiken oude veren van aanhangers en dergelijke om er prachtige carbon messen mee te fabriceren.
kijk eens hier. https://www.florispostmes.com

754
Ben70 schreef: di 27 dec 2022, 14:34
Ik wou alleen het stukje hygiene aanstippen, heb al genoeg youtube gestruint van de japanse blacksmids :) Zelfs de hele mooie documentaire hoe ze met de hand een samurai zwaard maken. Maar wijken af van het topic ;)
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

755
mutsje schreef: di 27 dec 2022, 15:22
Ben70 schreef: di 27 dec 2022, 14:34

Ik wou alleen het stukje hygiene aanstippen, heb al genoeg youtube gestruint van de japanse blacksmids :) Zelfs de hele mooie documentaire hoe ze met de hand een samurai zwaard maken. Maar wijken af van het topic ;)
met hygiene bedoel ik hoe het lemmet de krop en de tang vormgegeven is, zodat er zich geen bacteriën in kunnen verzamelen
en dat kan niet met een bladstalen mes

756
Niet echt een mes of iets met koffie maar wel iets waar ik al heeeel lang naar kijk en toch beetje mes is. Mijn huidige budget Aldi mandoline is bot, dus excuus om deze welbekende geweldige Japanse mandoline aan te schaffen. Vond hem ergens in de aanbieding incl optionele opvangbak en dat was de druppel...je voelt wel direct dat er ook goede kwaliteit plastic bestaat!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Komkommer plakje....
Afbeelding

Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!