Toevoeging naast de Niche Zero

Rosanne
Berichten: 335
Lid geworden op: wo 25 nov 2020, 21:11
Locatie: Apeldoorn

Re: Toevoeging naast de Niche Zero

Berichtdoor Rosanne » vr 18 aug 2023, 22:40

Is mijn Olympus dan nog kandidaat? Zo niet dan uiteraard no problem maar de Sculptor begint langzaamaan in zicht te komen dus ik moet een beetje gaan voorsorteren Afbeelding
Jahoor! Zolang er nog niets anders op mijn aanrecht staat is de Olympus zeker een mooie kandidaat. Weet je al wat je ervoor zou willen hebben? :) Ondertussen kijk ik wel rustig om mij heen mocht ik iets moois / leuks tegen komen zoals deze Ceado van marktplaats. Vind het leuk en leerzaam om vervolgens alle input te horen. Ik ben verre van een impulsieve aankoper en een bedachtzaam persoon. Er gaat meestal een hele tijd overheen voordat ik iets koop. Denk ook dat dat komt omdat ik student ben. Je kan je geld maar 1x uitgeven Afbeelding
Ah, dat is goed om te lezen. Ga zelf ook niet over 1 nacht ijs.

En die vraag over de prijs….. die kon ik verwachten! Moet ik nu eens iets van gaan vinden. Ik denk aan bedrag rond de €400. Maar ik weet niet of ik me daarmee te rijk reken. Of te bescheiden ben.
Snap ik helemaal! Ik vind een prijsindicatie ook altijd lastig. Meestal zoek ik op waarvoor diezelfde modellen in het verleden verkocht zijn, bijv. Via dit forum of kaffee netz.

Hoe oud is jouw maler en kan je ook zien hoeveel malingen de machine heeft gehad? Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Toevoeging naast de Niche Zero

Berichtdoor omeCo » vr 18 aug 2023, 23:02

Jahoor! Zolang er nog niets anders op mijn aanrecht staat is de Olympus zeker een mooie kandidaat. Weet je al wat je ervoor zou willen hebben? :) Ondertussen kijk ik wel rustig om mij heen mocht ik iets moois / leuks tegen komen zoals deze Ceado van marktplaats. Vind het leuk en leerzaam om vervolgens alle input te horen. Ik ben verre van een impulsieve aankoper en een bedachtzaam persoon. Er gaat meestal een hele tijd overheen voordat ik iets koop. Denk ook dat dat komt omdat ik student ben. Je kan je geld maar 1x uitgeven Afbeelding
Ah, dat is goed om te lezen. Ga zelf ook niet over 1 nacht ijs.

En die vraag over de prijs….. die kon ik verwachten! Moet ik nu eens iets van gaan vinden. Ik denk aan bedrag rond de €400. Maar ik weet niet of ik me daarmee te rijk reken. Of te bescheiden ben.
Snap ik helemaal! Ik vind een prijsindicatie ook altijd lastig. Meestal zoek ik op waarvoor diezelfde modellen in het verleden verkocht zijn, bijv. Via dit forum of kaffee netz.

Hoe oud is jouw maler en kan je ook zien hoeveel malingen de machine heeft gehad? Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb dat eens ergens geschreven….. maar weet even niet waar. Ik maak meestal een royale berekening waarbij ik 10 gram voor een enkel shot en 20 gram voor een dubbel shot reken. Enkel shot gebruik ik niet en staat op 0,5 sec, mocht ik heel kort willen purgen. Dan tuft ie toch al een paar gram koffie uit.
De teller staat nu op 3586 enkel en 4306 dubbel. Dat komt neer op 122 kilo. Over de leeftijd tast ik in het duister. Ik meen me te herinneren dat hij een jaar of 3, 4 oud was. Ik heb hem nu ruim een jaar.

maurice1
Berichten: 347
Lid geworden op: za 13 aug 2022, 16:30

Re: Toevoeging naast de Niche Zero

Berichtdoor maurice1 » za 19 aug 2023, 16:52

Ik zag zojuist deze Ceado e37s voorbij komen met 83mm maalschijven.
Zou dit iets voor mij zijn? Verkoper vraagt er 750 voor. Is dat een redelijke prijs?
En heeft iemand toevallig ervaring met de maler? Ik las dat de retentie ongeveer 1/2 gram is. Dat is nog te overzien (in ieder geval beter dan de mahlkonig e65s met 7 gram retentie).

De maler is 4 jaar oud, en heeft in een ijssalon gestaan. Indien de maalschijven vervangen moeten worden, is dat dan makkelijk zelf te doen?

https://www.marktplaats.nl/v/witgoed-en ... offiemaler

Dank vast voor het meedenken!
Zeker een goede maler (echt een classic). Maar 750 euro voor een molen die nieuwe schijven nodig heeft vind ik wat fors. Ik zou dat zeker in de onderhandeling meenemen. Mocht je een deal maken en van plan de schijven te wisselen is dat wel makkelijk zelf te doen. Daarbij heb je dan ook de kans een 83mm schijf uit te zoeken die voldoet aan jouw eisen.
Verder moet je ook even opletten wat het verstelsysteem is van deze molen. Als dit het nieuwere model is met de draaiknop voor fine tuning van de maalstand dan doet dat een hoop voor het gebruikersgemak t.o.v. het oude systeem.
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Toevoeging naast de Niche Zero

Berichtdoor omeCo » za 19 aug 2023, 18:39

Hmm, hij lijkt verkocht te zijn.

Rosanne
Berichten: 335
Lid geworden op: wo 25 nov 2020, 21:11
Locatie: Apeldoorn

Re: Toevoeging naast de Niche Zero

Berichtdoor Rosanne » za 19 aug 2023, 18:41

Hmm, hij lijkt verkocht te zijn.
Klopt, maar niet aan mij. Had een berichtje gestuurd met wat vragen naar de verkoopster, en toen vertelde ze al dat er al iemand voor kwam kijken dit weekend. Diegene heeft hem uiteindelijk meegenomen
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron