Gisteravond (9 maart) om ongeveer 20:30 uur kon het forum niet eens geladen worden.
Nu werkt het prima, maar ik moest wel weer inloggen.
Betekent dit dat er topics verwijderd worden, of gelockt, of worden deze verplaatst naar een (mogelijk) trager geheugen o.i.d.? Hoewel een forum natuurlijk leeft op (recente) activiteit, denk ik dat er over de jaren heen flink wat kennis in de vorm van tips, guides en algemene informatie is geplaatst hier waar starters/geïnteresseerden flink wat aan kunnen hebben. Dit, ook al is er op deze onderwerpen recent niet gereageerd.Een ander punt van aandacht (en dat zat er wel al aan te komen) is dat de database nogal uit zijn jasje begon te groeien (meer dan 6 miljoen records). Om te zorgen dat de database behapbaar en backup-baar blijft, ben ik ondertussen ook begonnen met het opschonen van in-actieve onderwerpen in de verschillende forums.
Martijn schreef: di 12 mar 2019, 09:38 De problemen met de performance blijken wat hardnekkiger dan verwacht. De oorzaak heeft enerzijds te maken met het overzetten van de server naar een nieuw platform waardoor sommige acties vanuit veiligheidsinstellingen worden geblokkeerd. Met name de manier waarop de database benaderd wordt is hierdoor gewijzigd en lijkt hier het probleem te zijn. Samen met mijn provider ben ik bezig om te kijken of we bepaalde zaken kunnen omzeilen.
Een ander punt van aandacht (en dat zat er wel al aan te komen) is dat de database nogal uit zijn jasje begon te groeien (meer dan 6 miljoen records). Om te zorgen dat de database behapbaar en backup-baar blijft, ben ik ondertussen ook begonnen met het opschonen van in-actieve onderwerpen in de verschillende forums.
Ik hoop dat we hiermee de problemen kunnen verhelpen zodat Koffiepraat weer als vanouds werkt.
Terug naar “Forumnieuws / Over koffiepraat.nl”