SCAE Gold Cup Grinding Research Report = makkelijk kiezen :)

1
Kreeg een leuke scae onderzoek doc voor mij neus..... mocht je nog niet precies weten welke grinder, flat of conical.... lees ff en dan keuze is makkelijk :D
Om te drinken: LM GS3 MP, Cremina 67, LP Pre ... /
Om te malen: MH EK43, Compak F8, Kinu M47 /
Om te branden: Besca BSC 2kg /
Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/

Re: SCAE Gold Cup Grinding Research Report = makkelijk kiezen :)

4
Ik ben met rapport mee eens dat iig ik geen grote verschillen ga proeven tussen twee grinders in dezelfde prijsklasse (binnen 20%)
Maar ik denk dat een gerenommeerde grinder van 3k zal beter zijn dan grinder van 500 euro.
Daarom moet je voor je grinder max bedraag spenderen die door je vrouw goedgekeurd is :)
Om te drinken: LM GS3 MP, Cremina 67, LP Pre ... /
Om te malen: MH EK43, Compak F8, Kinu M47 /
Om te branden: Besca BSC 2kg /
Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/

7
Men zou ook kunnen stellen dat retentie geen probleem is 1) indien men veel achter mekaar maalt, bijvoorbeeld in een drukke zaak of 2) indien men zich er niets van aantrekt, eerst een dosis maalsel wegmikt en van de volgende verrukkelijke espresso maakt.

Mannen die retentie een heel punt vinden, hebben doorgaans geen bezwaar tegen het gieten van water in hun single dose maler, en zo heeft ieder zijn voorkeur en geluksmoment.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

10
Pti schreef: zo 24 mar 2019, 13:06 In het hoog segment malers is esthetica en workflow vooral doorslaggevend. Precies de reden waarom jij voor de k30 ging en ik voor de Atom75. We hebben alle twee uit geprobeerd en onze keuze gerechtvaardigd en over een paar jaar staat er toch weer wat anders op ons aanrecht :mrgreen:
Voor mij geluid.Had ik daar geen last van stond er een Kony met doser op het aanrecht.Daar kan die K30 niet aan tippen qua uitstraling en feel.