Re: Beginner zonder maler en machine

42
Temperatuur stabiliteit, hij oververhit niet. Rustigere vulling van de groep. Grotere diameter.
Ik heb hem nog geen week met als ik proef wat ik er nu al mee maak, dan ben ik al blij. Met de pre ging het mij niet zo goed af.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

43
bobbee schreef: zo 24 mar 2019, 19:56 Temperatuur stabiliteit, hij oververhit niet. Rustigere vulling van de groep. Grotere diameter.
Ik heb hem nog geen week met als ik proef wat ik er nu al mee maak, dan ben ik al blij. Met de pre ging het mij niet zo goed af.
Het zijn machientjes voor het snelle shot. :)
Temperatuur stabiliteit lijkt me dan niet zo een issue.
Ik maak met de mijne geen slechte shots.
Aan en daarna snel weer uit.

44
cremalover schreef:
bobbee schreef: zo 24 mar 2019, 19:56 Temperatuur stabiliteit, hij oververhit niet. Rustigere vulling van de groep. Grotere diameter.
Het zijn machientjes voor het snelle shot. :)
Temperatuur stabiliteit lijkt me dan niet zo een issue.
Ik maak met de mijne geen slechte shots.
Aan en daarna snel weer uit.
Als temperatuur geen issue is waarom heeft Frans dan zo een koeling's ring ervoor gemaakt?
De na 2000 gemaakte la pavoni's heb ik me laten vertellen, een zuiger van een zegmaar plastic materiaal zodat hitte minder geleid.

Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB-8704F met Tapatalk

46
Koffiekanon schreef:Op het moment in contact met Coffee & kitchen op marktplaats, hij zegt me dat de pre degelijker zijn omdat daar dingen van messing zijn gemaakt wat later is vervangen door kunstof. Hij zegt dat je keuze moet maken tussen wel of geen pavoni, zo ja, dan maakt de versie niet veel uit.
Dat is dus wat ik zeg, de kunstof piston heeft een rede zodat de koffie niet oververhit en verbrand.
Kunstof hard uit en zal daarom een keer schuren.
Maar je kunt een messing zuiger voor de millennium kopen, en dan heb je weer het probleem met oververhitting.
Maar hij wil duidelijk niet blijven zitten met de oude pavoni's.
Als hij eerlijk is, zou die dit zo moeten vertellen.
Maar dan laat iedereen die pavoni's staan.
En dat wilt hij natuurlijk ook niet

47
EspressoEelco schreef: zo 24 mar 2019, 20:46
Koffiekanon schreef:Op het moment in contact met Coffee & kitchen op marktplaats, hij zegt me dat de pre degelijker zijn omdat daar dingen van messing zijn gemaakt wat later is vervangen door kunstof. Hij zegt dat je keuze moet maken tussen wel of geen pavoni, zo ja, dan maakt de versie niet veel uit.
Dat is dus wat ik zeg, de kunstof piston heeft een rede zodat de koffie niet oververhit en verbrand.
Maar je kunt een messing zuiger voor de millennium kopen, en dan heb je weer het probleem met oververhitting.

Het wordt er allemaal niet makkelijker op zo :lol: Dus jij zegt deze Pavoni laten staan en verder zoeken?

48
Koffiekanon schreef:
EspressoEelco schreef: zo 24 mar 2019, 20:46

Het wordt er allemaal niet makkelijker op zo
Afbeelding
Dus jij zegt deze Pavoni laten staan en verder zoeken?
Ik heb geen ervaring met een millennium maar wel met een pre, en ik werd er niet echt gelukkiger van.
Bobbee heeft naast elkaar kunnen testen zo op de foto te zien, en hij zegt beter geen pre te kopen.

Mijn advies is koop een Domobar bij hem.
Ik heb met een Domobar meer lol gehad in het maken van espresso als met een pavoni.
Ik heb wel upgrade koorts gekregen nu heb ik Expobar Brewtus 4 staan :)
Als je espresso maken toch niet leuk vind of je vrouw het teveel gedoe dan kun je ook wel weer 300 krijgen voor je machine als je weer verkoopt.
Dito voor je molen als je een goede molen koopt van de merken die je hier hoort voorbij komen blijf je niet lang zitten met je spullen.

50
EspressoEelco schreef: zo 24 mar 2019, 21:15
Koffiekanon schreef:
EspressoEelco schreef: zo 24 mar 2019, 20:46 Dat is dus wat ik zeg, de kunstof piston heeft een rede zodat de koffie niet oververhit en verbrand.

Het wordt er allemaal niet makkelijker op zo
Afbeelding
Dus jij zegt deze Pavoni laten staan en verder zoeken?
Ik heb geen ervaring met een millennium maar wel met een pre, en ik werd er niet echt gelukkiger van.
Bobbee heeft naast elkaar kunnen testen zo op de foto te zien, en hij zegt beter geen pre te kopen.

Mijn advies is koop een Domobar bij hem.
Ik heb met een Domobar meer lol gehad in het maken van espresso als met een pavoni.
Ik heb wel upgrade koorts gekregen nu heb ik Expobar Brewtus 4 staan :)
Als je espresso maken toch niet leuk vind of je vrouw het teveel gedoe dan kun je ook wel weer 300 krijgen voor je machine als je weer verkoopt.
Dito voor je molen als je een goede molen koopt van de merken die je hier hoort voorbij komen blijf je niet lang zitten met je spullen.

Zit deze in dezelfde prijs klasse? vond de pavoni ook wel interessant gezien het kleine apparaat en mijn al kleine maar volle keuken :D