Re: Beginner zonder maler en machine

71
Koffiekanon schreef:Die roc was sowieso al geen optie meer na jullie advies, geen zorgen :)
Via een Pavoni Facebook pagina in contact gekomen met een Duitser die pavoni machines verkoopt (2e hands), nu zou je zeggen waarom zo moeilijk uit Duitsland??

Heb heel die Facebook pagina doorgezocht en heel veel mensen hebben een machine bij hem gekocht, en iedereen is tevreden. Qua hulp is het echt top en antwoord en beantwoord alle vragen. Heb er een heel goed gevoel bij.

Dus denk dat het een pavoni gaat worden via hem met een Lelit PL43MMI maler
Ik wens je veel lol met maken van espresso.
En niet te fijn malen he, Anders moet je poetsen.
Gaat gebeuren don't worry ;)

Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB-8704F met Tapatalk

73
Koffiekanon schreef:Wat vindt je van de maler ?
Wat kost de pavoni en wat kost de maler. De maler is....ok. Maar zo'n bezzera BB005 heeft zichzelf al meerdere malen bewezen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

75
Die maler zou ik nu echt niet kopen. Het is feitelijk een Nemox Lux. Maalsel is niet eens slecht (vergelijkbaar maalwerkje als bijvoorbeeld in de Feldgrind/Aergrind en Helor 101 handmalers zit) maar het is een ontzettende herrieschopper. Als je al een Lux variant wil dan zou ik nog eerder de Ascaso i mini pakken. Die ziet er in ieder geval leuk uit, kost nieuw ook de kop niet en is eenvoudig op MP te scoren. Maar een Bezzera maler is dan toch echt de betere keuze als je het mij vraagt. Maar dan moet je iets meer betalen of even geduld hebben.

Ik denk dat ik weet welke verkoper je bedoelt. Die heeft inderdaad een goede reputatie. Prima dus. 375 euro is voor een Pavoni pro in goede optische en technische staat een reele prijs. Daar mag je dan wel zaken als nieuwe seals en pakkingen, een tamper en 1 gats stoomtip bij verwachten. Een temperatuur sticker en naked PF zijn zinvolle extra's!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

76
bvds schreef: ma 25 mar 2019, 21:52 Die maler zou ik nu echt niet kopen. Het is feitelijk een Nemox Lux. Maalsel is niet eens slecht (vergelijkbaar maalwerkje als bijvoorbeeld in de Feldgrind/Aergrind en Helor 101 handmalers zit) maar het is een ontzettende herrieschopper. Als je al een Lux variant wil dan zou ik nog eerder de Ascaso i mini pakken. Die ziet er in ieder geval leuk uit, kost nieuw ook de kop niet en is eenvoudig op MP te scoren. Maar een Bezzera maler is dan toch echt de betere keuze als je het mij vraagt. Maar dan moet je iets meer betalen of even geduld hebben.

Ik denk dat ik weet welke verkoper je bedoelt. Die heeft inderdaad een goede reputatie. Prima dus. 375 euro is voor een Pavoni pro in goede optische en technische staat een reele prijs. Daar mag je dan wel zaken als nieuwe seals en pakkingen, een tamper en 1 gats stoomtip bij verwachten. Een temperatuur sticker en naked PF zijn zinvolle extra's!
De maler was op advies van hem, nog niks besteld. Daar kan ik nog even over denken.
De orignele pavoni tamper zit erbij ook een maatschepje. Naked PF zou nog iets leuks kunnen zijn om erbij te vragen al zegt die dat deze prijs al echt heel scherp is.

80
originele Pavoni tamper
Als je daarmee dat plastic ding bedoelt zul je toch nog ech een echte tamper moeten gaan kopen...

Koop je een Millenium?
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs