Omdat hij 200 km verder woont kan ik niet even testen. Heb foto gevraagd van de maalschijven. Wat denken jullie?
Re: Beginner zonder maler en machine
103Voor meer info zul je een detailfoto van de messen moeten hebben.
104Vervangen van de schijven moet je meerekenen in de aankoop, simpel zat.
105Het is als met schaatsen, je zal met je nagel erover moeten glijden om te zien of het scherp is.Koffiekanon schreef:Omdat hij 200 km verder woont kan ik niet even testen. Heb foto gevraagd van de maalschijven. Wat denken jullie?
Niet als ti draait he, als ti stil staat
106Incalculeren is altijd goed. Maar dit soort schijven gaan zo'n 300 kilo mee. Bij een beetje normaal thuisgebruik van zeg 10-20 kilo per jaar zijn ze niet zo maar op.Vervangen van de schijven moet je meerekenen in de aankoop, simpel zat.
Ik zou vragen van welk jaar de maler is en vragen naar de belasting. Ik verwacht dat de maler minder dan 5 jaar oud is. Los daar van zou ik zelf niet zo snel iets ongezien op MP kopen.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
107Incalculeren is altijd goed. Maar dit soort schijven gaan zo'n 300 kilo mee. Bij een beetje normaal thuisgebruik van zeg 10-20 kilo per jaar zijn ze niet zo maar op.Vervangen van de schijven moet je meerekenen in de aankoop, simpel zat.
Ik zou vragen van welk jaar de maler is en vragen naar de belasting. Ik verwacht dat de maler minder dan 5 jaar oud is. Los daar van zou ik zelf niet zo snel iets ongezien op MP kopen.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
108De Mignon gaat hem niet worden, vroeg om een foto van de messen en uit welk jaar hij kwam.
Daar kwam nogal een geïrriteerd antwoord op dat het een prima molen was en dat ik allemaal lastige vragen stelde, ik heb hem succes gewenst met de verkoop
Daar kwam nogal een geïrriteerd antwoord op dat het een prima molen was en dat ik allemaal lastige vragen stelde, ik heb hem succes gewenst met de verkoop
109Een mooie handmaler?
De geur van versgemalen koffie.Heb je niet met een elektrieke.
De geur van versgemalen koffie.Heb je niet met een elektrieke.
110Je koopt die maler wel of niet. Dan beoordeel je de schijven en doe je er nieuwe in of niet. Werdt ook al gezegd, gewoon mee calculeren, afdingen zodat je die schijven er nieuw in kunt zetten. Dan heb je een nette maler. Ik verwacht ook niet dat die schijven af zijn, apparaatjes worden thuis gebruikt.Koffiekanon schreef:De Mignon gaat hem niet worden, vroeg om een foto van de messen en uit welk jaar hij kwam.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’