Re: Hedone Honne single dosing maler op de testbank

46
EspressoEelco schreef:
Afbeelding
zo lelijk is ti toch ook weer niet.
Vindt wel een catchy ding.

Maar ja, ik luister ook naar Eddy Wally, dat zeg misschien al genoeg
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Die hebben wij in Eeklo gezien bij de kaaifeesten in Oktober toen die nog kon optreden, dat wordt nu wat lastiger.
Afbeelding
Was een zeer benaderbaar figuur, hij stond bij de artiesten ingang handtekeningen te plaatsen en op de foto gaan, vroeg die aan m'n meissie of ze ook met hem op de foto moest, toen wisten we niet wie die snuiter was! Dus nee dankuwel, we zijn maar doorgelopen en hadden het idee dat hij het vreemd vond!
Afbeelding

E.T.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: Hedone Honne single dosing maler op de testbank

49
EspressoEelco schreef:Gebruik je voornamelijk één soort koffie bob? Of heb je verschillende in de kast staan. Misschien is het leuk om verschillende koffies te vergelijken in een Hedone vs. Niche ?
Ik heb verschillende koffie groen liggen en brand 400 a 800 gram per keer. Die drink ik dan tot het op is zodat ik uit 1 zo'n batch het beste kan halen.
Ik heb al wat vergeleken met de niche zoals ik heb beschreven in mijn review. Ik kan wel meer bonen gaan testen en daar verslag van doen maar wat zegt dat? Mijn persoonlijke smaak ervaring op dat moment en ik kan dat niet objectief uitvoeren, dat kan niemand. Veel te variabel door alle factoren en als grootste kink de kabel ikzelf, de mens. Dus ik richt mij liever op de performance van de honne en of ik de koffie er op smaak perfect mee kan sturen naar wat ik lekker vind. Als dat lukt is het goed denk ik. En hoe ziet het maalsel eruit, hoe loopt de extractie (channeling, dun etc.)
Dat doet de honne met zijn in verhouding tot andere malers met grote schijven onverwacht goed.
Wat ik ook aan het testen ben is de honne voor filterkoffie, omdat dat naar gevraagd werdt. Daarover later meer.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’