Jura Z9 water gaat restbak in

1
Beste mensen

Onze Jura Z9 doet niet meer wat hij moet doen, van het ene op het andere kopje stopte hij er mee, hij pompte het hete water rechtstreeks de lekbak in.
Dat is ongetwijfeld het drainageventiel dacht ik, dus meteen een revisie set besteld om de hele machine aan te pakken, zonder te veel haast, want we hebben ook nog een F90 voor de camping, die neemt nu de taak van de Z9 tijdelijk over.

De Jura Z9 wat is gedaan
Zetgroep voorzien van premium O ringen, ook een nieuwe zeef erin alles is nu toch los, drainage ventiel ook voorzien van nieuwe O ringen, uitloop schoon gemaakt, nieuwe o ringen erop, watertank o ring vervangen, en alles terug geplaatst, maar helaas, nog steeds hetzelfde verhaal.
Hij blijft nu zeggen systeem vullen, als je dan op de knop drukt pompt hij het water jawel, weer de lekbak in, en krijg ik weer de melding systeem vullen
Wat kan het euvel zijn,, de waterselector (keramiekventiel) ? de machine is nooit eerder gereviseerd, heeft rond de 5000 kopjes gezet

Re: Jura Z9 water gaat restbak in

4
Wat is daar dan premium aan. Het zijn geen originele onderdelen. Premium is in dit geval dus een holle marketingbenaming.

De flowmeter staat in verbinding met de pomp via een lange silicone slang die van rechtsachter naar linksvoor achter het front loopt. Waarschijnlijk is deze vervuild en kan deze na het schoonmaken gewoon weer werken Ials het hoort.

Het multiventiel blijft ook een potentiële verdachte als de flowmeter mooi draait.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *

Re: Jura Z9 water gaat restbak in

5
Wat de o ringen betreft, zo had ik het nog niet bekeken, klakkeloos bestel ik altijd de zogenoemde premium ringen, volgende keer worden het de originele oranje ringen, zijn nog goedkoper ook.
Gezien het verwachte mooi weer gaan we het weekend naar de camping, mocht er tijd zijn dan ga ik met de z9 bezig, anders wordt het maandag, planning eerst de flowmeter, is die in orde dan is daarna het multiventiel aan de beurt
is die overigens te testen ?

Re: Jura Z9 water gaat restbak in

6
Goedemorgen

vanochtend meteen de Jura bij de horens gevat en de flowmeter eruit gehaald, deze draaide wel, maar toch voor alle zekerheid schoongemaakt.
Resultaat de machine doet het weer, hij zit nog niet weer in elkaar, want een nieuwe flowmeter monteren om verder gedoe te voorkomen leek me wel een verstandig idee

Ontzettend bedankt voor u advies Jura_Impressa

Met vriendelijke groet

Roel
Laatst gewijzigd door bikemaster op ma 01 apr 2019, 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.